Güncelleme Tarihi:
Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nden mezun olduğu2007 yılında Eskişehir Hava İkmal Fabrikası’nda uçak teknisyeni olarak çalışmaya başlayan Hamit Yılmaz çocukluğundan beri hayalindeki meslek olan öğretmenlik için 2014 yılında işinden istifa etti. Girdiği ilk KPSS sınavında Türkiye 400’üncüsü olup havacılık alanında eğitim veren Eskişehir Sabiha Gökçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde göreve başladı. Havacılık sektörü için çok sayıda nitelikli eleman yetiştiren meslek lisesinin TEKNOFEST ve TÜBİTAK gibi yarışmalarda öne çıkması gerektiğini düşünen Hamit öğretmen son bir kaç yıldır öğrencilerini yarışmalara hazırlamaya başladı. 2021 TEKNOFEST’te ürettikleri İHA, 2021 ve 2022 TÜBİTAK yarışmasında ‘Antarktika’da meteor toplama projesi’, 2023’te yine TÜBİTAK’ta, bu kez tarihi Sivrihisar Tayyaresi projesiyle başarıya ulaştılar. Madalya avcısı 39 yaşındaki Hamit öğretmen, yaşam öyküsünü, öğrencileriyle elde ettikleri başarıları ve yeni çalışmalarını şöyle anlattı:
ANTARKTİKA’DA METEOR TOPLAYAN İHA
TEKNOFEST 2021‘de görevimiz, tasarladığımız İHA ile bir yükü uygun noktalara uygun sürede bırakmaktı. Otonom uçabilen tek okulduk ve Türkiye birincisi olduk. Aynı yıl TÜBİTAK Kutup Araştırmaları yarışmasına, yine yaptığımız bir İHA ile katıldık. Havacılık kabiliyetimizi, Antarktika’da meteor toplayan bilim insanlarının işini kolaylaştırmak için kullandık. 2022’de bu projeyi yapay zeka ile daha da geliştirdik ve bu defa ikinci olduk.
İLK TÜRK YOLCU UÇAĞINI YENİDEN UÇURACAKLAR
Bu sene yine havacılık tarihi üzerine bir proje ile TÜBİTAK’a hazırlanıyoruz. 1925 yılında Atatürk’ün yurt dışına eğitime gönderdiği gençlerden olan ve Türkiye’nin ilk uçak mühendisi olarak ülkeye dönen, ilk yolcu uçağımızın tasarımcısı, Selahattin Reşit Alan ve onun son projesi üzerine çalışıyoruz. Alan, cumhuriyetin 10’uncu yılında tasarladığı ve iş insanı Nuri Demirağ ile birlikte üretimini gerçekleştirdikleri Nu.D-36 adındaki uçakla 1938 yılında bir tören için geldiği Eskişehir’e inişi sırasında pistteki hendeklere takılarak şehit olmuş. Alan’ın bu elim kazadan önce tasarladığı Nu.D-38 adlı Türkiye’nin ilk yolcu uçağı da daha sonra Nuri Demirağ tarafından üretilmiş. Ancak bu üretim bir adetle sınırlı kalmış. Bu sene yarışmaya Türkiye’de sivil havacılık meşalesini yakan Selahattin Reşit Alan’ın uçağı Nu.D-38’in maketiyle hazırlanıyoruz. Bu uçağı Alan’ın şehit düştüğü pistte uçuracağız.
ALMAN UÇAKLARINI ÜRETMEK İÇİN GÖRÜŞÜYORUZ
TEKNOFEST Adana’da iklim değişikliği için bir proje düşünüyoruz. Şu an olgunlaştırma aşamasındayız. Mart sonuna kadar vaktimiz var. Tüm bunların dışında Almanya merkezli bir şirketin ultra hafif uçaklarını burada üretmek üzere bazı görüşmeler yapıyoruz. Hayata geçirebilirsek en güzel projemiz bu olacak.