Güncelleme Tarihi:
MOTİVASYONLARINI DÜŞÜRÜYOR
Doç. Dr. Nadir Çeliköz (Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri): “Öğrenciler, bilmedikleri soruyu yapmak için belki 15 dakikasını ayırdı. Çünkü matematiği kullanarak her yere girmek istiyorlar. Dolayısıyla yapabileceği diğer sorulara daha az süre ayırmış olabilirler. Maalesef böyle her sene hatalı sorular çıkıyor. Sınavdan önce kontrol edilmesi lazımdı. Çözemediği sorular öğrencilerin motivasyonunu da, daha sonraki soruyu çözümlerini de etkiliyor. Bu sorularla uğraşıp doğru yapanlar var. Matematikten 20 net çıkardıysa 18 nete inmiş oluyor. 18 net yapanla 20 net yapan aynı konuma geliyor. Adaletsiz bir sonuç veriyor. Yapanı da yapamayanı da etkiliyor. İki soruyu boş bırakan ya da yanlış yapanla doğru yapanlar arasında fark kalmıyor. Bu olumsuz etkileyecektir, başarı sıralamasını değiştirecektir. Bunların olmaması gerekir.”
ETKİLEYECEK AMA ÇOK DEĞİL
Prof. Dr. Selahattin Gelbal (Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri): “Matematikte 80 soru var. İkisinin iptali mutlaka etkileyecek ama çok değil. Sayısı ne kadar azsa etkileme oranı o kadar az olur. Az soruda iki soru iptal edilse etkisi çok olur. Öğrenci soruyla uğraşmış olabilir. Kimin ne kadar zamanını aldı, onu bilmiyoruz. Uğraşıp, soruyu yapamayıp geçebilir de. Çözmek için uğraştığı süre zamanını çalmış olabilir.”
HÜRRİYET DUYURDU
11 Haziran’daki LYS-1 (Matematik) testinde 75 ve 76’ncı sorular 12’nci sınıfların müfredatında olmayan ‘uzay analitiği’nden gelmişti. Eğitimciler, geçen yıl ve önceki senelerde mezun olanların bu konuları gördükleri için sorular iptal olmazsa avantajlı konuma geçeceklerini belirtmişti. Bir grup matematik öğretmeni, konuyu müfredatta olmadığı için öğretmediklerini belirterek Başbakanlık İletişim Merkezi’ne itirazlarını iletmiş, bazı üniversite adayları ise ÖSYM’ye itiraz dilekçeleri göndermişti. Hürriyet, adayların bu itirazlarını 13 Haziran’da yayımlanan haberle duyurmuştu.