Güncelleme Tarihi:
Sorunun sadece Türkiye’de değil tüm dünyada güncel bir problem haline gelmesi üzerine böyle bir konuyu seçtiklerini belirten proje danışmanı ve okulun İngilizce Öğretmeni Emre Eritmen, “Proje ortaklarımızı eTwinning’den belirledik. Ardından sorunun tespiti için 12 soruluk çevrimiçi bir anket hazırlayarak bunu ortaklarımızla paylaştık. Problemi ortaya koymak için yaptığımız çevrimiçi ankete Türkiye’nin yansıra Romanya, İspanya, Bulgaristan, İtalya ve Letonya’dan 500’e yakın lise öğrencisi katıldı. Proje kapsamında dünyadaki gençlerle yapılan görüşmede pek çok gencin teknoloji bağımlısı haline geldiğini belirledik” dedi.
Eritmen, projenin amacını şöyle anlattı:
“Günümüz gençlerinin ortak problemi olan teknoloji bağımlılığı konusunda harekete geçmek; özellikle bu konudan etkilenen gençleri bilgilendirerek, bağımlılıklarını en aza indirmeye yönelik yöntem ve teknikler belirlemek istiyoruz. Ayrıca bu bağımlı gençlerle iletişim içinde olan aile bireylerini ve öğretmenleri de bu konuda bilgilendirmek projemizin amaçları arasında.”
Günlük hayatını ve akademik başarısını etkileyecek düzeyde teknoloji bağımlısı olan gençlerle şu an olmasa bile bu bağımlılık riskini potansiyel olarak taşıyan kişilerin projenin asıl hedef kitlesi olduğunu belirten Emre Eritmen, “Projemizi diğer projelerden ayıran en önemli özellik okulumuzun bu projenin hazırlayıcısı ve yürütücüsü olması. Proje bu özelliğiyle Türkiye çapında kabul edilen 88 projeden biri oldu ve toplamda 180 bin Avro bütçeye sahip. İki sene boyunca bu projeyi Avrupa’nın farklı kültürel ve ekonomik özelliklerini yansıtan beş farklı Avrupa ülkesiyle teknolojik bağımlılık konulu bir proje yapmak bizim için okulumuzu, Nazilli’yi ve Aydın ilinin adını hem ulusal hem de uluslar arası alanda duyurma şansı verecek. Biz projemizi yürütürken bu şansı da en iyi şekilde değerlendireceğiz” diye konuştu.