Güncelleme Tarihi:
KUR farkının e-ihracat yapacak KOBİ’ler için bir fırsat anlamına geldiğini ve geliştirdikleri e-ihracat modülleriyle ülkelerin kur farkına göre, bir ürünü her ülkede farklı fiyatlardan satmanın mümkün olduğunu belirten Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Üretim yapan KOBİ’lerimiz bu süreçten 5-6 kat büyüyerek çıkabilir. Bir Amerikalı’nın cebinden dolarını alıp ülkemize getirebiliriz. Firmalarımız Türkiye’de 100 liraya sattığı malı, Amerikalı, Avrupalı vatandaşa rahatlıkla 150 dolara, 150 euro’ya satabilir” dedi.
E-ihracat yapan firmaların yurtdışındaki reklam giderlerinin yüzde 50’den yüzde 70’ine kadar bir kısmını devletimizin karşıladığını da hatırlatan Çiğdemli sözlerini şöyle sürdürüyor:
ÜRETİM YAPANA DA YAPMAYANA DA FIRSAT VAR
“Yurtiçinde sosyal medyada verilen reklamların parası ABD’ye gidiyor. Bu reklam bütçelerini e-ihracatta kullanmak, kat ve kat fazlasını kazanacağımız için daha mantıklı. Şunu unutmamalıyız ki bu çağda artık tüm dünyadan milyarlarca müşterimiz var. Bu ekonomik savaş süreci, üretim yapan firmalar için muazzam fırsatlar barındırıyor. Türkiye’de 7 kişiye satış yaparak elde edilebilecek karı, e-ihracat ile tek bir Amerikalı’dan ya da bir Avrupalı’dan elde edebilirler.
Kendi üretimi olmayan girişimciler bile dropshipping yaparak, Alibaba üzerinden Çin mallarını üzerine 3-4 kat kar koyarak Amazon’da bir Amerikalı’ya satabilirler. Dropshipping modelinde maliyet yok, ithalat yok, risk yok, sadece aracılıkla bile ülkemize döviz getirmek mümkün. Bu fırsatların farkında olmak gerek.”