Kayıt dışı 9 bin öğrenci eğitimle buluşacak

Güncelleme Tarihi:

Kayıt dışı 9 bin öğrenci eğitimle buluşacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2023 07:00

Kayıt dışı öğrenci sayısı 9 binin üzerindeki 8 ilin eğitim yöneticileriyle bir araya gelen Bakan Özer, “Okula devamsızlık ve terk oranını kontrol altına almak ve tüm evlatlarımızı eğitim sistemimize dahil etmek için çalışıyoruz. Tüm öğrencilerimize, adreslerini tek tek bulup ulaşacağız” dedi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Ankara’da Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’ndeki ‘Eğitimle Yeniden Buluşma’ projesinin tanıtım toplantısında, kayıt dışı öğrenci sayısı 9 binin üzerindeki 8 ilin eğitim yöneticileriyle bir araya geldi. Özer, kayıt dışı öğrencilerin eğitimle buluşması için harekete geçtiklerini belirterek şöyle konuştu:

“Son 20 yılda 5 yaştaki okullaşma oranları yüzde 11’den yüzde 99’a, ortaöğretimdeki okullaşma oranları yüzde 44’ten yüzde 95’lere çıktı. Okula devamsızlık ve terk oranını kontrol altına almak ve tüm evlatlarımızı eğitim sistemimize dahil etmek için çalışıyoruz. Ortaöğretimde okullaşma oranını 3 ayda yüzde 95’ten yüzde 99’a çıkarmak hedefimiz. Bunu yapabilir miyiz? Yapabiliriz. Bunu için ilkokul, ortaokul ve lisede okullaşamayan 9 bin ve üzerinde öğrencimiz bulunan 8 ilimizin müdürleriyle bir araya geliyoruz.

Haberin Devamı

MART AYI SONUNDA

İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Konya, Şanlıurfa, Gaziantep ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile tek tek tüm öğrencilerimize ulaşacağız. Mart ayı sonunda eğitimin tüm kademelerindeki öğrencilerimizi eğitimle buluşturacağız. Tek tek adreslerini bulup, ailelerini dinleyeceğiz. Onlar için en uygun çözüm neyse onu üreterek eğitim sistemimize dahil edeceğiz. Mart ayının sonu itibarıyla tüm Türkiye’ye müjdeli haberi vererek ortaöğretimdeki okullaşamama sorununu tamamen kökünden çözmüş olacağız.

DEVAMSIZLIK VE TERK

İki başlıkta ihtiyacımız var. Devamsızlık ve terk oranlarını kontrol altına almak, kayıt dışı öğrencilerimizi eğitim sistemine dâhil etmek. ”

OKULLAŞMADA 3 ADIM

“Bir ülkenin beşeri sermayesini artırmada en önemli enstrümanı eğitimdir. Son yirmi yılda 3 önemli adım atıldı. Birincisi, fiziki yatırım. Tüm illerimizde, ilçelerimizde bu ülkenin evlatlarının okul öncesinden yükseköğretime tüm kademelerde eğitime erişebilmesi için devasa derslikler, okullar yapılıyor. 2000’li yıllarda tüm eğitim sisteminde 300 bin derslik varken bugün 857 bin civarında dersliğimiz var. Bir diğer konu eğitimde uygulanan sosyal politikalar. Sosyoekonomik olarak dezavantajlı ailelerin çocuklarının eğitimle buluşabilmesi için şartlı eğitim yardımları, pansiyonlar, taşımalı eğitim, ücretsiz yemek, ücretsiz ders kitapları gibi uygulamalar için son yirmi yılda 525 milyar liralık bütçe kullanıldı. Üçüncü önemli adım ise başörtüsü yasağı, katsayı uygulaması gibi eğitimin önünde engel oluşturan antidemokratik uygulamaların kaldırılması oldu. Gelinen noktada 5 yaştaki okullaşma oranı yüzde yüzde 99, ilkokuldaki okullaşma oranı yüzde 99.63, ortaokuldaki okullaşma oranı 99.44, ortaöğretimdeki okullaşma oranı da yüzde 95 oldu.”

 

BAKMADAN GEÇME!