Güncelleme Tarihi:
15 günlük sömestr tatiline çok az bir zaman kaldı. Öğrenciler için önemli olan bu kısa tatil, veliler için de değerli. Bahçeşehir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölüm Başkanı Özen Yazğan, “Fark et, Farkında ol, Fark yarat!” temasıyla öğrenci ve veliler için bir öneri listesi hazırladı. Böylece tatil dönüşü motivasyonu, çalışma ve öğrenme enerjisi artmış öğrenciler hedefleniyor. Velilerin ise çocuklarının zihinsel, psikolojik ve özgüven gelişimlerine destek olmaları isteniyor. Özen Yazğan, şu önerilerde bulunuyor:
Farkında olun
Çocukların heyecanla beklediği bu tatil, veliler için çok farklı anlamlara gelebilir. Yarıyıl tatilini hangi hislerle karşıladığınızın farkında olmak önemli. Çünkü bu farkındalık, tatili verimli geçirebilmek için ilk adım olacak. Tatil, iyi değerlendirildiğinde paylaşılan anlarla hatıralarda yer eden, çocuğun pek çok alandaki gelişimini destekleyebileceği zaman dilimidir.
Değerli olduğunu gösterin
Sözlerinizle ve davranışlarınızla onu sevdiğinizi ve değerli olduğunu hissettirin, güven hissi verin ve yaşama dair rehberlik edin. Çocuklar yaşamla ilgili deneyimleri az olmasına rağmen sevilip sevilmediklerini hissederler.
Geçmişe değil geleceğe odaklanın
Özellikle 8’inci sınıf öğrenci ve velileri için TEOG sınavlarına yapılan hazırlık nedeniyle önemli bir sene. Bu nedenle gerçek anlamda farkındalıkla sürdürülmesi, hedeflere ve başarılara odaklanılması gerekiyor. Öğrencinin ilk dönem TEOG sınavlarında sergilediği performans ne olursa olsun, şimdi tekrar odaklanma ve yola devam etme zamanı. Bu yarıyıl sürecini de iyi bir şekilde planlayarak, çocuğunuzla beraber verimli ve keyifli şekilde geçirip fark yaratabilirsiniz. Öğrenci, sınav sürecine yönelik çalışmalarla akademik olarak eksiksiz bir şekilde 2’nci döneme hazır olduğu gibi sosyal ve sportif etkinliklere de daha fazla zaman ayırarak motivasyonunu ve enerjisini artırabilir.
Karne başarının tek ölçütü olmasın
Karne, çocuğunuzun birinci dönem boyunca sergilediği performansla ilgili bilgi verir. Ancak karneyi başarının tek ölçütü olarak değerlendirmek doğru değil. Çocuğun çabası, potansiyeli ve yetenekleri bir bütün olarak değerlendirilmeli. Eğer velinin hırsı, çocuğun öğrenme isteğinin önüne geçiyorsa, onun kendine olan güveni asla gelişmez. Bir şeyleri başarabilmek için hep bağımlı olduğunu hisseder.
Büyük ödüller vermeyin
Karnesi için çocuğa büyük maddi ödüller sunmak, onun başarının başlı başına bir ödül olduğunu hissetmesini engeller. İyi bir karneye verilebilecek en değerli hediye çocuğun, çabanın başarıyı getirdiğini görmesi ve veli tarafından takdir edilmektir. Bu güzel hisler ve bu hislere dair anılar, hiçbir paranın satın alamayacağı kadar kıymetli bir hediyedir.
Tatil ödevlerini planlayarak yapın
Öğrenme süreklilik gerektiriyor. Bu nedenle öğrenilenlerin tekrar edilmesi ve pekiştirilmesi önemli. Tatilde yapılacak ev çalışmaları, bir planlama dahilinde yapılırsa sorunsuzca tamamlanabilir. Ancak çocuğunuzun sürekli ders çalışmasını beklemeyin. Sürekli ders çalışması söylendiğinde bu pazarlık yapılabilir bir konuya dönüşebilir.
Teknoloji kullanımında bilinçli örnek olun
Yarıyıl tatilinde teknolojiyi bilinçli kullanarak çocuğa örnek olun. Beyin gelişimi açısından öz denetimden sorumlu bölge, beynin en son gelişen kısımlarından biri. Bu nedenle çocuklar isteklerini ertelemekte zorlanır ve kurallara ihtiyaç duyarlar. Ama sadece kurallar koymak yeterli değil; velinin örnek ve takipçi olması da gerekiyor.
Kitap okumaya devam
Tatilde keyifli vakit geçirmenin bir yolu da kitap okumak. Velinin de kitap okuması ve okuduklarıyla ilgili paylaşımlarda bulunması çocuğu bu konuda teşvik eder. Örneğin kitap okuma saati planlayın. Bu saat diliminde herkes seçtiği bir kitabı okusun.
Beraber vakit geçirin
Merak etmek, küçücük şeylerden inanılmaz mutluluklar üretmek çocukların özelliğidir. Tatilde beraber yapılacak geziler, müze ziyaretleri, izlenecek gösteri ya da filmler, yeni insanlarla tanışmak, sevdikleri ziyaret etmek, beraber vakit geçirmek vb. etkinlikler yeni deneyimler edinmek, öğrenmek ve neşelenmek için harika bir fırsat.