Güncelleme Tarihi:
ZORLU SINAV YOLU FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1'inci sınıf öğrencileri, ‘İngilizce Konuşma’ dersinden geçebilmek için, kilometrelerce yürüyüp, derelerden geçerek ulaştıkları kanyonlarda İngilizce tiyatro sahneledi.
‘Three Canyons Project’ (Üç Kanyon Projesi) adıyla gerçekleştirilen ödevde, öğrenciler gruplara ayrılıp, kanyonların ve bulunduğu bölgenin özelliklerini tanıtmak üzere Adana'nın Karaisalı İlçesi'ndeki Kapız Kanyonu, Mersin'in Tarsus İlçesi'ne bağlı Hacı Hamzalı Köyü'ndeki Kadıncık Kanyonu ve Mersin'in Erdemli İlçesi'ne bağlı Limonlu Beldesi'ndeki Lamas Kanyonu'nu tespit etti. 3 ayrı sınıftaki öğrenciler konuşma öğretmeni ÇÜ İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Erdoğan Bada'nın verdiği ödevi yapmak için yoğun çaba harcadı. Kanyonun oluşumu ve çevresinde yaşanan bilgilerden esinlenerek oyunun senaryosu yazıp, dönemin kıyafet ve aksesuarlarını bulan öğrenciler, bir yıl boyunca hazırlandıkları oyunlarını daha önceden gidip keşif de yaptıkları kanyonlarda sahneledi. Öğrenciler hazırladıkları oyunu sunmak için, öğretim görevlileri ile birlikte minibüslerle kanyonların bulunduğu yörelere gitti. Öğrenciler oyunlarını etkinliğin ilk günü Kapız, ikinci günü Kadıncık, üçüncü günü de Lamas Kanyonu’nda oyunlarını canlandırdı.
Sınıf geçmede etkili olacak Sahneye koyulan oyundaki performanslarının, öğrencilerin sınıf geçmesinde etkili olacağını açıklayan Doç. Dr. Bada, etkinliği 2 amacı bulunduğunu belirterek şunları söyledi: “Birincisi öğrencilerin yok olan doğaya ve tarihimize ilgisini çekmek, Adana'da tarihi olup da rağbet görmeyen yerlere halkın da ilgisini çekmeyi sağlamak, ikincisi ise öğrencilerin, sınıf içinde öğrenmenin yanı sıra sınıf dışında da öğrenmeyi mümkün kılacak ortamları oluşturmaktır. Çünkü sınıf dışında öğrenmek daha anlamlı ve kolay. Öğrenci gerçek mekanda gördüklerini, yaşadıklarını, söylediklerini daha kolay bağdaştırabiliyor ve daha iyi öğreniyor. Bir bakıma gerçek mekanda tarihi canlandırıyoruz. Öğrendikleri, İngilizce skeçlerde tarihi canlandırdılar. Böylece hem İngilizce konuşma derslerini, hem de tarih bilgilerini geliştirdiler. Bu skeçler öğrencilerin sınıf geçmesinde de etkili olacak. Yazılı sınavlarıyla bir değerlendirmeye tabi tutulacak. Ayrıca bu kadar güzel yerlerin varlığını yerli ve yabancı turistlere duyurarak, buraların turizm merkezi haline gelmesini sağlayabiliriz. Bu sayede bölge halkı da faydalanacaktır.” Doç. Dr. Bada'nın geçen yılki birinci sınıf öğrencileri, Türkiye'de ilk kez ‘Four Castles Project’ (Dört Kale Projesi) adıyla yıl sonu ödevinde, konuşma dersinden geçebilmek için Adana'nın Kozan İlçesi'ndeki 2 bin 300 yıllık Anavarza, Ceyhan İlçesi'ndeki 700 yıllık Yılan Kale, Mersin'in Tarsus İlçesi'ndeki 800 yıllık Gülek ve Çamlıyayla İlçesi'ndeki 900 yıllık Namrun kalelerinde İngilizce tiyatro oynamıştı. |
SINAV İÇİN DAĞLARA TIRMANDILAR
Yiyecek ve içeceklerini alan öğrenciler, kanyonların en dip köşelerine kadar yürüyüp, oyun için en uygun yeri seçti. Dağ, taş demeden kilometrelerce tırmanan öğrenciler, kanyona gitmek için yürürken derelerden geçti. Geçişi zor olan yerlerde derenin üzerine yerleştirilmiş köprü vazifesi gören boruların üzerinden geçerken düşme tehlikesi atlattı. Sınavın yapılacağı yere ulaşmak için hayli çaba harcayan öğrenciler, zor anlar yaşadı. Kanyonlarda geçen efsaneleri İngilizce anlatan öğrenciler, gerçek mekanda tarihi canlandırdı. İngilizce sergiledikleri oyunu öğretmenleri ve arkadaşlarının beğenisine sunan öğrenciler, usta oyuncuları aratmadı.
Bir dönem boyunca İngilizce tiyatroya çalıştıklarını bildiren bölüm öğrencilerinden Miray Yolaçan, “Hem İngilizcemizi geliştirdik, hem de doğamızı ve tarihimizi daha iyi öğrendik. Buradaki ortam çok farklı. Gerçek mekanlarda tarihi canlandırmak bizleri çok mutlu ediyor. Okul dışında doğa harikası kanyonlarda sınav telaşı yaşıyoruz. Buraya gelirken çok zorlandık, epey çaba harcadık. Türkiye'de yapılan en zor sınava girmenin telaşını, heyecanını yaşıyoruz” diye konuştu.