Güncelleme Tarihi:
İzmir Valiliği, Milli Eğitim Müdürlüğü, Ege Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi'nin ortaokul birinci sınıf çağındaki çocukların yaşadıkları şehirle bütünleşmelerini sağlamak amacıyla hazırladıkları proje hayata geçti. Yaz döneminde gönüllü öğrencilerle başlayan ders, okulların açılmasıyla zorunlu hale gelecek. Projede her ortaokul birinci sınıf öğrencisi haftada 2 saat "İzmir Dersi" alacak ve derste öğrendiği yerleri gezecek.
Ege'nin hikayesi
"İzmir Dersi" için özel bir ders kitabı hazırlandı. Kitap İzmir'de yaşayan "Ege" adlı bir karakterin hikayesini anlatıyor. Ege'nin, yeni taşındıkları mahalledeki ilk gününde Kadifekale ile konuşmasıyla başlayan hikaye, tarih öğretmeni babasının da yönlendirmesiyle ilerliyor. Ege, şehrin tarihi ve kültürel yapısıyla ilgili sorularına gezerek cevap buluyor. Önce, şehrin ilk yerleşim yeri olan Yeşilova höyüğüne giden Ege, burada neolitik çağda İzmir'deki yaşamı öğreniyor. Ege, dönemin kıyafetlerini giyerek, dönemin koşullarında buğdayı öğütüp hamur yoğuruyor, ardından da ekmek pişiriyor, takılar hazırlıyor, avlanma tekniklerini öğreniyor. Neolitik çağdaki İzmir'i tanıyan Ege daha sonra kronolojik sıraya göre Smyrna İzmir'ini, şehrin Kadifekale etrafına kurulduğu üçüncü evresini geziyor. Ege, gezilerle İzmir'in neolitik çağdan cumhuriyet dönemine kadar olan tarihi sürecini, kültürel yapısını gezilerle öğreniyor.
Çocuklar İzmir’i tanıyacak
İl Milli Eğitim Müdürü vefa Bardakcı, yaklaşık 50 bin civarındaki ortaokul birinci sınıf öğrencisinin bu dersle İzmir'i tanıyacağını söyledi. Çocukların belli bir yaşa kadar yaşadıkları çevreden çok fazla dışarıya çıkmadığını anlatan Bardakcı,"Yaşadıkları kentin kültürünü, tarih eserlerini ya da denizini gidip görmüyorlar. Bir araştırma yapsak belki İzmir'de hiç denizi görmeyen öğrenciler de çıkacaktır. İzmir dersi yaşadığı kenti tanıma anlamında, kendi şehrini gittiği yerde anlatabilme açısından önemli bir proje" diye konuştu. Bardakcı projeyle kentlilik bilincine sahip, kentiyle aidiyet bağı kurmuş, onu gittiği yerlerde tanıtabilecek bireyler yetişeceğini sözlerine ekledi.
Bardakçı, projenin yaz dönemi çalışmalarına gönüllü olarak yaklaşık 2 bin öğrencinin katıldığını bildirdi.
Yaz dönemi uygulamasına katılan Şehit Gazeteci Hasan Tahsin Ortaokulu öğrencisi Mehmet Emin Demir, proje kapsamında önce Yeşilova Höyüğünü gezdiğini aktardı. Daha önce Yeşilova'dan haberdar olmadığını anlatan Demir, proje sayesinde şehri tanıdığını söyledi.