Güncelleme Tarihi:
Prof. Dr. Burhanettin Dönmez (İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı): Öğretmen seçiminde çoklu veriye dayalı değerlendirmeden söz ediliyor. Ancak 1 milyonu aşkın öğretmenin akademi aracılığıyla hizmet içi eğitim alması ve koordinasyonu zor olacak. Belgeye ihtiyaç vardı, bütün olarak hayata geçmeli.
Prof. Dr. Alipaşa Ayas (Bilkent Üniversitesi): Düzenlemeler bütünlük içinde. Öğrencilerin başka fakülteye geçebilmesi olumlu. Önceki yıllarda da benzer karar alınmış ama uygulamada sorun çıkmıştı. Bu sefer de sorun çıkar mı endişesi var. Kaliteli öğrenci gelirse kaliteli öğretmenler yetişebilir. Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının azaltılması kontenjanların düşürülmesi anlamına geliyor. Bu yapılabilir mi?
Doç. Dr Mustafa Öztürk (Erciyes Üniversitesi): Eğitimdeki problemleri somut olarak tespit ediyor. Eğitim fakültesi programlarının uygulama ağırlıklı düzenlenmesi ve esneklik kazandırılması, fakülte-okul işbirliğinin artırılması, öğrenci sayısının azaltılması kangren haline gelmiş bazı problemlerimize çözüm olabilir. Performans değerlendirme, kariyer ve ödüllendirme sistemleri etkili uygulanabilirse meslekteki ataletten kurtulmak için önemli fırsat.
Prof. Dr. Metin Toprak (İstanbul Üniversitesi): Olumlu ancak bir an önce MEB’in Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri’ni ilan etmesinde yarar var. Kalite Kurulu’nun eğitim fakültelerini akredite etmesiyle çalışma bütün olarak anlamlı olacaktır.
SENDİKALAR TEPKİLİ
EĞİTİM-SEN, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-İş sendikaları belgedeki bazı düzenlemelere karşı çıkarak hukuki süreç başlatmayı düşünüyor. Sendika temsilcileri performans kriterleri, öğretmene dört yılda bir gelen sınav, mülakat ve sözleşmeli öğretmenlikle rotasyon uygulamalarının kabul edilemez olduğunu vurgulayarak bunları yargıya taşıyacaklarını söyledi. Eğitim Bir-Sen de performans kriterlerine, dört yılda bir sınava, sözleşmeli öğretmenliğe, rotasyona karşı olduklarını açıklayarak gerekli görüşmeleri yapmak istediklerini belirtti.