Güncelleme Tarihi:
İSTEK Semiha Şakir Okulları’nda öğrenim gören Duru Karabacak, Ada Topaloğlu ve Nevhan Bennu Kılıç ile birlikte hayata geçirdikleri projeyi şöyle anlattı: “İklim değişikliği her ne kadar küresel bir problem olsa da bireysel olarak vereceğimiz mücadele ile önlem alabileceğimiz yöntemler olduğunu göstermek istedik. Ayrıca bireysel çözümler ile köklü bir dönüşüm sağlamanın mümkün olabileceğini düşündük ve bunu savunduk.”
PLASTİKLER İNSAN SAĞLIĞINI OLUMSUZ ETKİLİYOR
Öğrenciler projenin araştırma aşamasında plastiklerin zararları konusunda ulaştıkları bulguları da şöyle anlattılar: “Hafif, ucuz ve dayanıklı olduğu için insanoğlunun yaşamının her alanını istila etmiş olan plastik ürünler; üretiminden tüketimine kadar hem iklim hem insan için büyük tehditler yaratıyor. Dünya Ekonomik Forumuna (WEF) göre günümüzde küresel petrol kullanımının yüzde 8’i plastik üretiminden kaynaklanıyor. Küresel plastik üretiminin yarısı tek kullanımlıktır ve plastik ambalajların yalnızca yüzde 14'ü geri dönüşüm için toplanmaktadır, tek başına geri dönüşüme güvenmek atık sorununu çözmeyecektir. Plastik üretimi, petrolün bir yan ürünü olduğu için karbon salınımını da artırıyor ve son zamanlarda insan kanında bulunan mikroplastikler ile sağlığı etkiliyor. Dünya, bu duyarsızlığa devam ederse bu tehdit oranı her geçen gün artmaya devam edecek.”
PLASTİK ÜRÜNLERİN YERİNİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ KAĞIT ÜRÜNLER ALDI
Öğrenciler projenin ikinci aşamasında bazı plastik ürünlerin yerine kağıt ürünler konulabileceğini düşündü. Bu ürünleri de atık kağıtları kullanarak elde etmek üzere harekete geçtiler. Kullanılmış kağıtlar belirli aralıklarla okul koridorlarında özel kutularda toplandı. Atık kağıtlar öğrenciler tarafından hamur haline getirildi, saksıya dönüştürüldü ve her sınıfa dağıtılarak sınıfların kendi bitkilerini yetiştirmeleri sağlandı.
'ÖĞRENCİLER KÜRESEL İKLİM AKTİVİSTİ OLABİLİR'
İSTEK Barış Ortaokulu Müdürü Halil Şahin ise projenin önemini şu sözlerle anlattı: “Rolümüz sadece bir eğitim kurumu olmak değil, tüm öğrencilerimizle birlikte küresel iklim değişikliği konusundaki çalışmaların önemine dikkat çekmektir. Öğrencilerimizde ve tüm okul toplumunda bir bitkiyi yetiştirmenin öneminden, sorumluluğuna kadar çevresel değerlere uygun hareket etmesi gerektiğinin farkındalığını da yaratmaya çalışıyoruz.”