Güncelleme Tarihi:
OECD’nin bulgularına göre hizmetiçi eğitimler öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde kritik bir rol oynuyor. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Mehmet Sercan Uztosun, bu yaklaşımla ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde 2 bin 476 öğretmenin hizmet içi eğitim programlarıyla ilgili düşüncelerini anket çalışmasıyla araştırdı. ‘Hizmetiçi Eğitim Programları Hakkında İngilizce Öğretmenleri’nin Görüşleri’ adlı araştırmaya göre, eğitimciler etkinlikleri ciddiyetten uzak, teorik bilgi odaklı ve yetersiz olarak değerlendirdi.
Araştırmadan öne çıkan bulgular şöyle:
EĞİTİMİ VERENLER DE YETERLİ DEĞİL
- Öğretmenler programları az ve etkisiz buluyor. Hizmet içi eğitim programlarında görev alan eğitimciler de yeterli bulunmuyor. Ayrıca bu programlarda pratikten çok teorik eğitimin öne çıktığı belirtiliyor.
ZAMANDA SIKINTILAR YAŞANIYOR
- Öğretmenler programların yapıldığı zaman ve yerlerin de kendilerine uymadığını, katılmakta zorlandıklarını dile getiriyor.
CİDDİYETTEN UZAK
- Hizmet içi eğitimlerin kağıt üzerinde yapılmış olduğunu göstermek için düzenlendiği ve ciddiyetten uzak olduğu da bulgular arasında.
KAĞIT ÜZERİNDE GÜZEL AMA...
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sercan Uztosun (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı): Araştımayı yaklaşık 2 bin 500 İngilizce öğretmenliğiyle online anketlerle yaptık. Sonuçta bulgular, hizmet içi eğitimlerin kağıt üzerinde güzel, ancak uygulamaya geldiğinde yetersiz ve az olduğunu gösterdi. Eğitimciler, bu programları ciddiyetten uzak bulduklarını da belirtti. Zaman da öğretmenler için ayrı bir endişe konusu. Bazıları günde 8 saatten ders verdikten sonra eğitimlere katıldıklarını, bu nedenle verim alamadıklarını söyledi. Öğretmenler ayrıca eğitimlerin yerlerinden de memnun değil. Daha da yerelleşmesi gerektiğini düşünüyorlar. Bununla beraber programların sürekli hale getirilmesi de bekleniyor.