Hem zamandan hem paradan tasarruf ettiren proje

Güncelleme Tarihi:

Hem zamandan hem paradan tasarruf ettiren proje
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2017 17:49

İki genç girişimci, bir üniversitenin Kuluçka Merkezi’nde yeni bir proje hayata geçirdi. Bu çalışmayla, toplam maliyetin yüzde 35’ine kadar çıkan taşımada indirim sağlanacak. Yaklaşık 50 milyar TL’yi aşan karayolu taşımacılığına yönelik bir yazılım geliştiren gençlerin projesinde, taşıma maliyeti ve zamanlamada yüzde 20’ye varan bir tasarruf gerçekleşebilir.

Haberin Devamı

Genç girişimciler Gökberk Özsakallı ve Engin Çavuş’un Yaşar Üniversitesi Kuluçka Merkezi Minerva’da hayata geçirdiği projeyle, toplam ürün maliyetinin yüzde 35’ine kadar çıkabilen taşımada indirim sağlanacak. Ülkemizde 50 milyar TL’yi aşan hacme sahip karayolu taşımacılık sektörüne yönelik bir planlama yazılımı geliştiren Özsakallı ve Çavuş’un projesiyle, taşıma maliyetlerinde ve zamanda yüzde 20’ye varan tasarruf öngörülüyor.

Türkiye’de yurtiçi yük taşımacılığının yüzde 90’ına yakın bölümünün karayolu ağırlıklı gerçekleşiyor. 1.5 milyona yakın kamyon, çekici, kamyonet gibi yük taşıyan araç sayısı, yurtiçi taşımacılık yetki belgeli 275 bin, yurtdışı taşımacılık yetki belgeli de 5 bin taşıtıyla, Türkiye’de karayolu nakliyesinin ne kadar büyük bir sektör olduğunu gösteriyor. Türkiye lojistik endüstrisi ise günümüzdeki hacmiyle ülke GSYİH'sinde yüzde 12-13 pay sahibi. Bu rakam 100 milyar doları aşıyor. Yurtdışı taşımacılıkta da karayolu taşımacılığının aldığı pay yaklaşık yüzde 35. OECD ülkelerinde, taşımacılık maliyetleri, bir ürünün maliyetinde yüzde 15 ile yüzde 35 arasında yer tutuyor.

Haberin Devamı

Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu Gökberk Özsakallı ile yazılım ve bilgisayar mühendisi Engin Çavuş, hayata geçirdikleri projeyle karayolu taşımacılık sektöründe ‘Araç yükleme ve dağıtım optimizasyonu, rota planlaması, satış ve stok tahminleme’ gibi konularda çözümler sunan, verimlilik, maliyet ve zaman tasarrufu sağlayan bir yazılım geliştirdi.

Özsakallı ve Çavuş, üniversitenin Bilgi ve Teknoloji Transfer Ofisi’nin desteğiyle Kuluçka Merkezi Minerva’da proje fikirlerini Radius isimli şirketlerini kurarak işe dönüştürdü. Gökberk Özsakallı yazılımlarını şöyle anlattı:
“Günümüzde taşımacılık alanında en çok tercih edilen kara yolu taşımacılığı. Bir ev taşınmasından, bir fabrikanın taşınmasına kadar her tip taşımacılık kara yolunda gerçekleşiyor. Bu sektörde en büyük problem ise yüksek maliyetler ve verimlilik. Siparişlerin alınmasından, teslimata kadar olan tüm süreci planlayan bir yazılım geliştirdik. Müşterinin teslimatı istediği zamana göre aracın kaçta gideceğinden, hangi rotayı izleyeceğine, yüklemenin nasıl yapılacağına, sevkiyat planına, aynı aracın rota üzerinde dönüş dahil nasıl verimli kullanılabileceğine, insan kaynağının yönetimine kadar geniş bir planlama sürecini içeriyor. Amacımız, araç sayısını mümkün olduğu kadar düşürerek kat edilen mesafeyi azaltarak hem maliyetten hem zamandan tasarruf etmek, müşteri memnuniyetini de artırmak.” 

Haberin Devamı

EN AZ YAKITLA EN KISA SÜREDE ULAŞIM

Engin Çavuş ise yazılımlarının ilerleyen süreçte; en az yakıtı kullanarak, en kısa sürede, en fazla mesafeyi almayı amaçlayarak internetten anlık çevrimiçi trafik yoğunluk haritalarını da kullanacak şekilde geliştirildiğini söyledi. Projeleriyle KOSGEB’in Ar-Ge ve inovasyon destek programına da başvurduklarını belirten Çavuş, “Bu sistemle, hem maliyetlerin yüzde 20’ye kadar düşmesini hem zamandan tasarrufu hem de insan kaynağının verimli kullanılmasını hedefliyoruz. Ayrıca, ulaştırma, enerjiden sonra ikinci en büyük sera gazı emisyonuna neden olan sektör. Karayolu ulaşımı tek başına AB’nin toplam karbondioksit emisyonlarının 5’te 1’ini oluşturuyor. AB’de yüklerin yüzde 44’ü karayoluyla taşınıyor. Karayolu taşımacılığının ulaştırmadan kaynaklanan karbondioksit emisyonlarının yüzde 84’ünden sorumlu olduğu belirtiliyor. Projemizin sağlayacağı faydalardan biri de daha az karbondioksit salınımı sayesinde çevreye yapacağı katkı” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!