Güncelleme Tarihi:
Öğrenciler, geri dönüşüm hakkında bilgilendiriliyor. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde 2004 yılında Tetra Pak tarafından başlatılan, İstanbul Üniversitesi işbirliğiyle devam eden ve DİMES’in 5 yıldır destek verdiği ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ projesinde 2016’da 11 bin 174 ilkokul öğrencisine çevre ve geri dönüşüm konulu eğitimler verildi. ‘Dönüşüm Doğamızda’ konsepti kapsamında tüketicileri arasında atıklarını ayrı biriktirme, boş karton ambalajı geri dönüşüm kutusuna atma davranışını yaygınlaştırmayı amaçlayan çalışmada belirlenen hedefin üzerine çıkıldı. Proje kapsamında 2, 3, 4 ve 5’inci sınıf öğrencilerine uzman öğretmenler tarafından doğal kaynakların nasıl kullanılacağı ve geri dönüşüme nasıl katkı sağlanacağı bilgisi aktarılıyor. Geri dönüşüm temalı animasyon filmlerinin ardından, öğrenciler okullarda kurulan üç istasyondan oluşan geri dönüşüm setiyle uygulamalı deneyim yaşama fırsatı buluyor.
GERİ DÖNÜŞÜM ÖNCELİĞİMİZ
‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ eğitimlerinin, çevre bilincini küçük yaşta edindirmek açısından önemini vurgulayan DİMES Pazarlama Müdürü Duygu Süleymanoğlu uygulamayla ilgili şunları söyledi:
“Hayata her zaman başka bir gözle bakmanın mümkün olduğuna; minik seçimlerin büyük etkiler sağlayabileceğine inanıyoruz. Atıklarını ayrı biriktiren, boş karton ambalajı geri dönüşüm kutusuna atan her bir tüketici, doğal kaynakların korunmasına katkı yapıyor. Geri dönüşüm bilincinin toplumda yaygınlaşması bu açıdan önemli. Tüketicimizle aramızdaki güçlü ilişki, bunu sağlamak için iyi bir yol. Annelerin en güvendiği markayız ve çocuk kategorisi olarak nitelendirilen ürünlerde de lideriz. Destek verdiğimiz eğitimler, bu ilişkiyi çevre için de değere dönüştürüyor. Biz, geri dönüşüm konusunda bilgilenen çocukları, mükemmel birer iyi niyet elçisi olarak görüyoruz. Onlar, arkadaşlarının ve büyüklerinin tercihlerini, davranışlarını etkileme gücüne sahipler. Küçük Şeyler Doğayı Yeniler projesini desteklemek bu nedenle bize mutluluk veriyor. Eğitimden çıkan miniklerin heyecan ve sevinçlerini, öğrendiklerini bir an önce ailelerine- arkadaşlarına anlatma telaşlarını görmek, bizi hem çok gururlandırıyor hem de geleceğe dair umudumuzu artırıyor. Projemizin ilk fazı, geri dönüşüm konusuna 11 bin 174 yeni iyi niyet elçisi kazandırdı. Kuruluş öykümüzden de gelen, insan ve doğa için değer üretme tutkumuzla, sürdürülebilirlik odaklı bir markayız. Geri dönüşümle doğal kaynakların korunması konusu bizim için öncelikli. Çevre sürdürülebilirliği alanında daha fazla değer üretmek için, tüketiciler başta olmak üzere, bu değer zincirindeki tüm paydaşlarımızla el ele veriyoruz. Uzun soluklu bir aksiyon planıyla, birlikte atılacak küçük adımların, yapılacak küçük şeylerin, büyük değerlere dönüşmesini hedefliyoruz. Bu doğrultuda, farklı İletişim ve saha aktiviteleri gerçekleştiriyoruz. Planımız dahilinde, 2016 yılında ‘dönüşüm doğamız’da konseptiyle geri dönüşümün, daha güçlü bir toplumsal alışkanlık olması konusuna odaklandık.”