‘Dünya’nın geleceği için baş aktör öğretmen’

Güncelleme Tarihi:

‘Dünya’nın geleceği için baş aktör öğretmen’
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2019 08:30

Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Birimi (UNITAR) Yöneticisi Alex Meija, Bahçeşehir Koleji’nin ‘Dünya Vatandaşlığı Programı’nın tanıtımı için İstanbul’daydı.

Haberin Devamı

Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Birimi (UNITAR) yöneticisi Alex Meija, Bahçeşehir Koleji’nin uygulamaya koyduğu ‘Dünya Vatandaşlığı Programı’nın tanıtımı için İstanbul’daydı. “Dünyaya iyi bakmalıyız” diyen Meija BM’nin 2030 hedeflerini de hatırlatarak Hürriyet’e şunları söyledi:
BM sürdürülebilir kalkınma programının ana amaçlarından biri de bir sonraki neslin küresel, dünya vatandaşı olarak düşünebilmesini sağlamak. Dünya vatandaşlığı olayı bir dönüşüm. Bir insan kendini dünya vatandaş olarak görmesi için içsel olarak bunu yaşamak zorunda. Bunun için de bir şeyler yapmak zorundasın. Üniversite bunun başlayacağı yer.

ÖĞRETMENLER GENÇ NESİLLERİ ETKİLİYOR
Öğretmenler genç nesilleri etkilediği için baş aktör öğretmen. Devlet yetkilileri de en önemli ikinci aktör. Hükümete katılıp kamu sektöründe hizmet etmeleri için gençleri bu konuda motive etmemiz gerekiyor. Öğretmenler ve hükümet yetkilileri gelecek için çok önemli. Her meslek gelecek için önemli ancak öğretmen ve hükümet görevlisi konularına çok önem veriyoruz. Şuna inanıyoruz ki, yeni nesillerin en parlak en akıllı öğrencileri hem kamuya girip hükümet görevlisi olsun, hem öğretmen olsun. Bu her zaman olmuyor. Küresel bir etki yapabilmeleri için bu iki kariyeri de görmeleri lazım. Dil öğrenimi çok önemli. Öğretmenler mutlaka başka dilleri de öğrenmeleri için öğrencileri motive etmeli. Yoksul mahallelere gidip, projeler yönetmesi çok önemli. 10, 20, 30 sene sonra bu öğrenciler ne yapacak diye düşünmemiz lazım.

Haberin Devamı

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÇOCUK İÇİN ÖNEMLİ
Okul öncesi eğitim önemli. Bu dönem çocuğun kişiliğinin geliştiği yıllar demek. Çocuğa yatırım yapmalı. Annenin de çocuktan kurtulup kendi kariyerini çalışması gerekiyor. Anne evde kalıyorsa çocuk için çok değerli ama bu şekilde annenin kariyeri olmuyor. Kadınların iki seçeneği var. Evde kalıp bebek bakmak istiyorlarsa baksınlar. Ama istedikleri takdirde okul öncesi eğitim sayesinde işe gidebilsinler. Üretken ve ekonomik olarak topluma katılmak isteyen kadınlar için hükümetler kreş açmalı, bu iş sadece özel sektöre bırakılmamalı.

Haberin Devamı

‘ÖNEMLİ BİR GİRİŞİM BAŞLATIYORUZ’
Harvard Üniversitesi Eğitim Enstitüsü’nden Prof. Dr. Fernando M .Reimers öncülüğünde hazırlanan ve Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Prof. Dr. Şirin Karadeniz tarafından Türkçeleştirilen ‘Dünyayı İyileştirmeleri İçin Öğrencileri Altmış Ders ile Güçlendirmek’ kitabı öğretmenlerin erişimine de açıldı. Bahçeşehir Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel toplatıda yaptığı konuşmada, “Bugün Türkiye için eğitimde önemli bir pencere açıyor, önemli bir girişim başlatıyoruz. BM ile birlikte yedi yıldır üzerinde çalıştığımız dünya vatandaşlığı programı güncelleyerek, Harvard Üniversitesi’nden destek aldık. Dünya vatandaşlık programını ilk başlatan Reimers’ın kitabını Türkçe’ye çevirerek tüm eğitim kurumlarına verilmesi sağlayıp Türkiye’de önemli bir başlangıç yaptığımıza inanıyorum” dedi

Haberin Devamı

AMAÇ, DÜNYA VATANDAŞI YETİŞTİRMEK
Bahçeşehir Koleji ve Uğur Okulları İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Yücel, programın amacıyla ilgili şunları söyledi:
“21’inci yüzyıldayız, bilgi çağında, teknoloji çağındayız diyoruz. Hatta robotların çağı. Bilgiye erişim artık o kadar kolay ki. Bunların yanı sıra çok daha önemli bir şey var. Özellikle gelecek yıllarda çok daha önem arz edecek değerler var. Robotların öğretmeyeceği değerler. Bunlar karşısındakine saygı duyması, özgüvenli yetişmesi, kendini ifade edebilmesi, farklılıklara saygı duyması, çevreye duyarlılık, cinsiyet eşitliği gibi değerler. Bunların küçük yaşta aşılanması lazım. Okullar bana göre yapısal bir reforma gidecek artık sadece bilgiyi çocuklara aktararak dört duvar olmaktan çıkacak. Biz de bu noktada BM ile işbirliği yaptık. Dünya Vatandaşlık Programı’nı geliştirdik. Amacımız bu değerlere sahip çocuklar yetiştirmek.”

BAKMADAN GEÇME!