Güncelleme Tarihi:
Işık, TBMM'de gazetecilerin Meclis Başkanvekili Sadık Yakut'un, karma eğitime ilişkin sözlerini değerlendirdi.
Şu anda ne Meclis gündeminde, ne hükümet gündeminde ne de bakanlık gündeminde karma eğitimle ilgili bir çalışma veya tartışmanın olmadığını ifade eden Işık, şunları belirtti:
"Bunun altını çizelim. Biz, her milletvekili arkadaşımızın kendi fikrini özgürce ifade etme hakkının olduğunu söylüyoruz. Benim de şahsi görüşüm; önemli olan kızlarımızın eğitim almasıdır. Bizim kanunlarımıza göre de karma eğitim esastır. Ancak benim şahsi düşüncem isteyen karma okulda okuyabilsin, isteyen kız lisesinde, isteyen erkek lisesinde okuyabilsin. Bu Türkiye'nin geçmişinde de vardır. Çamlıca Kız Lisesi, İstanbul Erkek Lisesi... Türkiye'nin daha önce uzun süre uyguladığı kız liseleri, erkek liseleri var. Karma eğitim olarak bizim Türkiye'de eğitim tecrübemizde bu var. Bunu bir tartışma gibi gündeme getirmek doğru değil."
Işık, "Sizin görüşünüze göre neden kız ve erkekler ayrı okumalı?" sorusu üzerine, şu anda karma eğitimin, başta ABD olmak üzere dünyada yoğun olarak tartışıldığına dikkati çekti.
"Biz şimdi karma eğitimin içeriğine girersek, orada kayboluruz" diyen Işık, şunları söyledi:
"Onun için biz şimdi bu karma eğitim tartışmasının içeriğine girmeyelim. Çünkü konjonktür şu anda buna müsait değil. Bu tartışmalar pedagojik temelde yapılması gereken tartışmalardır. Asla ideolojik ve siyasi temelde yapılmaması gereken bir tartışma. Cumhuriyetimizin kurulmasından sonra kız çocuklarının okula gitmesi noktasında kız liseleri bir çare olarak görülmüş. Dolayısıyla biz bunu çok önemli bir tecrübe olarak görürüz. Şu anda bizim kanunlarımızda karma eğitim esastır. Ancak benim şahsi düşüncem isteyen karma liseye, isteyen kız, isteyen erkek lisesine öğrencisini gönderebilsin. Bunu bir özgürlük alanı olarak görmek lazım ama karma eğitimin içeriğiyle ilgili tartışmayı kesinlikle pedagojik düzlemde yapmak durumundayız. Bunları ideolojik düzleme taşımak yerine pedagojik açıdan acaba karma eğitim avantajları, dezavantajları nedir, ayrı eğitimlerin dezavantajı var mıdır, bunlara bakılmak gerekir."
Dershane tartışmalarının hatırlatılması üzerine de Işık, dershanelerin kapatılmadığını, şartları taşıyanların özel okullara dönüştürüldüğüne işaret etti.
Işık, bakanlığın yaptığı çalışmanın da bu yönde olduğunu vurgulayarak, "Dershaneler bugün geldiğimiz süreçte eğitimin en önemli açmazıdır. En geç dört yıl içinde test sisteminden vazgeçmek esastır. O zaman dershaneler işlevsiz kalacak. İşlevsiz kaldığı zaman atanamayan öğretmenler sorunu ortaya çıkacak. Böyle bir sorunla karşılaşmamak için şimdiden bu çalışma yapılıyor" dedi.
Fikri Işık, ileride ÖSS'nin ağırlığının da büyük oranda azalacağını sözlerine ekledi.