Güncelleme Tarihi:
Bilfen İlköğretim Kurumları Bölüm Başkanları ikinci gün TEOG sınavını yorumladı.
Fende sayısal düşünme becerisi eledi
Bilfen Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanı Yasemin Dündar: “Fen ve Teknoloji soruları kazanımlara uygun olup soru dağılımı beklenildiği gibi olmuştur. Sınavın biyoloji kısmındaki sorular bilgi hâkimiyeti ile yorum becerisini ölçen sorulardan oluşmaktadır. Dört kazanımı olan “Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji” konusu ile ilgili ilk kez soru sorulmuştur. Fizik kısmındaki sorular beklenildiği gibi deneysel ağırlıklı olup laboratuvarda dinamometre ile ölçüm yapan öğrencilere avantaj sağlamıştır. Sıvıların kaldırma kuvveti ile ilgili A kitapçığındaki 9. soru sınavdaki ayırt ediciliği ve zorluk düzeyi en yüksek soru olmuştur. Soruyu ancak hem bu konu ile ilgili kazanımı özümseyen hem de sayısal düşünme becerisi yüksek olan öğrenciler çözebilmiştir.”
İnkılap tarihi ve atatürkçülük zorladı
Bilfen İlköğretim Kurumları T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Bölüm Başkanı Havva Güneş: “2014-2015 TEOG-1 T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde sorulan sorular, müfredata ve kazanımlara uygundur. Sınav, çalışan ve çalışmayan öğrenciyi en iyi şekilde ayırt edecek nitelikte sorulardan oluşmaktadır. Sınavda dikkat çeken en önemli unsur, soruların seçeneklerinde kullanılan terimsel ifadelerin güçlük derecesinin beklenenin üstünde olmasıdır. Geçen seneki TEOG ile karşılaştırdığımızda zorluk derecesinin yükseldiği görülmüştür.”
Diyalog sorularını iyi çözümleyenler ingilizce’de kazanır
Bilfen İlköğretim Kurumları İngilizce Bölüm Başkanı Çınla Sezgin: “TEOG İngilizce sınavında, kelimelerin anlamları; paragraf, okuma parçası veya diyaloglardan çıkarımlar yoluyla bulunabilecek nitelikte. Diyalog ağırlıklı özellikle Ünite 4’deki ifadelerin yer aldığı, diyalog tamamlama soruları gözlenmiştir. Boşluk doldurma sorularında, boşluktan önce veya sonra yazılan cümleler açıklayıcı ve cevabı bulmaya yöneliktedir. Diyalogları anlama ve uygun karşılığı veren ifadeyi bulma tarzı sorulara çokça rastlanmıştır. Her sene olduğu gibi bu sene de diyaloglarda kullanılan cümlelere uygun ifadeler sorulmuştur. Soru kalıplarının yer aldığı diyalog tamamlama sorularına yer verilmiştir. Geçen seneki 1. TEOG sınavında tablo sorusuna yer verilmişken bu seneki TEOG sınavında tablo sorusu yerine görsellerin kullanıldığı sorulara yer verilmiştir. Kazanımları iyi tarayan bir sınav olmuş diyebiliriz.”
Mayoz ve mitoz beklerken kaldırma kuvveti
Öğrenciler ise fen ve teknoloji sınavından mayoz ve mitoz bölünme konularından bekledikleri kadar soru çıkmamasından şikayet etti. Sosyal medyada “Sen git 2 ay boyunca mayoz mitoza çalış, ama sınavın yarısı 1 hafta önce işlediğin kaldırma kuvvetinden çıksın” gibi yorumlar yer aldı. Bir yorumda, mayoz ve mitoz bölünme konularında 1, kaldırma kuvvetinden 12 soru çıktığı söylendi.