Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Bilal Tırnakçı, Fatih Projesi'nin eğitimde teknolojiye yapılan en büyük yatırım olduğunu söyledi.
EtkileÅŸimli tahta, altyapı, internet ve tablet bilgisayarların Fatih Projesi'nin ana unsurları arasında yer aldığını ifade eden Tırnakçı, öğrencilerin bu teknolojik unsurları kullanırken faydalı olması için EÄŸitim BiliÅŸim Ağı (EBA) içerik portalının da hizmet verdiÄŸini hatırlattı.   Â
EBA'da 1 milyona yakın içerik bulunduÄŸunu anlatan Tırnakçı, "Kitaplarımız PDF ortamında, tamamı EBA portalının içerisinde. Derslerle ilgili kazanımların eÅŸleÅŸtiÄŸi videolar, görsel içerikler, animasyonlar, testler ve deneme sınavları var. EÄŸitimin teknolojiyle buluÅŸtuÄŸu nokta Fatih projesi. Dünya ölçeÄŸinde önemli ve büyük bir yatırım" dedi.   Â
Fatih Projesi için Milli EÄŸitim Bakanlığı ile UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığının sürekli yatırımlar yaptığına dikkati çeken Tırnakçı, "Sürekli güncellenen ve büyüyen bir yapı var. Önümüzde 300 bin civarında tahta yatırımı var. Bu yatırımlar için para harcanmaya devam ediliyor. Asıl olan bunlardan ne düzeyde istifade ettiÄŸimiz, bu istifade düzeyini ve eriÅŸilebilirliÄŸini artırıyor" diye konuÅŸtu.   Â
Fırsat eÅŸitliÄŸi saÄŸladı   Â
Projeyi rakamlarla sınırlandırmayı doğru bulmadığını ve dünyada bu anlamdaki yatırımları takip ettiklerini dile getiren Tırnakçı, şöyle konuştu:
"Fatih Projesi çok özgün ve farklı bir yere sahip. Öğretmenin anlattığı konuyu öğrencinin hayal edebilmesi, onu hızlı algılayabilmesi ve hızlı öğrenebilmesi için teknoloji bir araç. Tarihi bir olayı anlatırken bir animasyonla anlatması var, bir de öğretmenin sözel olarak anlatması var. Aradaki fark sonuca direkt yansıyacaktır. Proje kapsamında hızlı bir etkileÅŸim, geri dönüşüm ve hızlı bir ulaşım var. Türkiye'nin neresinde yaşıyor olursa olsun, hangi okulda eÄŸitim alıyorsa alsın, bütün öğrencilerimiz bilgisayarın başına oturduklarında EBA'da aynı içeriklere aynı anda ulaÅŸabiliyor. Dolayısıyla fırsatları eÅŸitlemiÅŸ olduk. Fatih Projesi eÄŸitimde fırsat eÅŸitliÄŸi getirdi. Türkiye'nin her tarafındaki her öğrenci hatta yurt dışındaki okullarımızda eÄŸitim alan çocuklarımız da Ankara'daki, Edirne'deki, Kars'taki öğrencimizin ulaÅŸtığı içeriklere ulaÅŸabiliyor, aynı ÅŸartlarda eÄŸitim alabiliyor. Aslında teknolojinin bize en büyük katkısı bu. Fatih Projesi'nin asıl saÄŸladığı katkı, geliÅŸmiÅŸlik, ulaşım ve bölge farkı gözetmeksizin her öğrencimizin eÄŸitimin bütün argümanlarına hızla ulaÅŸabiliyor olmasıdır."   Â
Tırnakçı, Fatih Projesi'nin yanı sıra hükümetin tekli eğitime geçilmesi yönünde de çalışmalar yürüttüğünü ve bunun için yeni dersliklere ihtiyaç duyulduğunu, bu kapsamda yatırımların devam ettiğini söyledi.
"Devletimiz teknolojik yatırım yapıyor"    Â
Öğretmen adaylarının etkileşimli tahta EBA, e-okul ve Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) kavramlarına yabancı geldiklerine dikkati çeken Tırnakçı, şöyle devam etti:
"Öğretmenliğe hazırlanan öğrencilerimize eğitim süreleri içerisinde etkileşimli tahta EBA, e-okul ve MEBBİS'i öğreterek mesleğe dahil olmalarını amaçlıyoruz. Bunun için üniversitelerle ortak çalışmalar yapacağız. Devamında da bu öğrencilerimiz öğretmen olduklarında EBA'ya içerik üretecek. Bu anlamda kendilerini tüketen değil üreten bir noktada görmeleri için bir çalışma yaptık. Devlet teknolojiye yatırım yapıyor, asıl kullanıcıları öğretmenler ve istifade edenler öğrenciler. Dolayısıyla bu süreçte öğretmen adaylarını sisteme eğitim hayatları süresi içerisinde dahil ediyoruz ve daha verimli kullanılmasını sağlamayı amaçlıyoruz."