Güncelleme Tarihi:
Elektrik-elektronik, endüstriyel otomasyon ile bilişim teknolojileri alanlarında 670, Meslek Eğitim Merkezi’nde (MESEM) 350 ve hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencileriyle birlikte toplam bin 20 öğrencinin öğrenim gördüğü Necla Tevfik Karadavut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde, fabrika okul konseptine uygun olarak ekonomiye katkı sağlanıyor. Necla Tevfik Karadavut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Başyardımcısı İsmet Aslan, okulun 2012’de öğrenim hayatına başladığını ve bakanlığa bağlı Ar-Ge merkezinde projeler yürüttüklerini dile getirdi. Faydalı model patent çalışmaları yapılan 55 okuldan 1’i olduklarını anlatan Aslan, farklı ulusal ve uluslararası yarışmalardan ödüllere sahip olduklarını belirtip, "Tescilli 5 ürünümüz ve markamız var. Öğrencilerimiz, hem mesleki eğitimlerini alıyor hem de ekonomiye katkı sağlıyor" dedi.
"Bu ürünlerimiz arasındaki dijital kürsümüz, kendi enerjisini karşılayan bir ürün olarak çeşitli protokollerde kullanılıyor. Hava örnekleme cihazımız hava kalitesini izliyor. Pandemi sürecinde siperlikler geliştirdik. Türk Patent ve Marka Kurumu’na 20’nin üzerinde ürün başvurumuz var. Son 9 ayda ciromuz 2 milyonu aştı. Öğrencilerimizle birlikte milli ve yerli teknoloji hamlesine katkı sağlayacak projeler yürütüyoruz. Fabrika okul konseptine uygun olarak hem üretim hem ders yapıp ekonomiye katkı sunuyoruz."
FABRİKADA ÇALIŞIYORMUŞ GİBİ ÜRÜN GELİŞTİRİYORLAR
İşletmelerle iş birliği protokolleri sayesinde mesleki eğitim gören öğrencileri iş yerlerine gönderip, üretime dahil ettiklerini belirten Aslan, sanayi-okul iş birliğini sağlayıp 15 protokole imza attıklarını açıkladı. Bakanlığın 2023 vizyonunda gösterdiği hedeflere emin adımlarla yürüdüklerini söyleyen Aslan, "Sanayiden aldığımız talep üzerine pişmaniye fincanlama makinesi hazırladık. Bu, dünyada eşi olmayan ve emek sürecini yani işçiliği azaltan son derece gelişmiş bir makine. Enerji verimliliği üzerine çalışıyoruz. İzmir genelindeki okulların kompanzasyon bakım onarımını yapıyoruz. Akıllı tahtaların bakımlarını sağlıyoruz. Öğrenciler, hem teorik eğitim alıyor hem de Ar-Ge merkezinde bunları uygulayarak döner sermayede sanki bir fabrikada çalışıyormuş gibi ürün geliştiriyorlar" dedi.
OKULDA ÇALIŞARAK HARÇLIĞIMI ÇIKARIYORUM
10’uncu sınıf öğrencisi Kaan Koçal (15), hem meslek öğrendiğini hem de döner sermayeden harçlığına katkı sağladığını söyleyerek, “Enerji verimliliği için son teknoloji kompanzasyon panoları hazırlıyoruz. Çevre okullara gidiyoruz. Ders aralarında bile Ar-Ge merkezine gelip burada çalışıyorum” diye konuştu.
Sena Yücel (15) ise "Bilişim üzerine çalışıyorum. Öğretmenlerimin yardımıyla kablo bağlantılarıyla ilgileniyorum. Atölye derslerim var. Bazen de okul çıkışında gelip çalışıyorum" dedi.
12’nci sınıf öğrencisi Bakican Zeybek (17) de "3D yazıcı bakımıyla uğraşıyorum. Okulda çalışarak harçlığımı çıkarıyorum" diye konuştu.