Güncelleme Tarihi:
Sağlık sorunları yaşayan öğrencilerin okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağlarındaki eğitimlerinden geri kalmamaları için evlerinde okul eğitimi veriliyor. MEB’in yayınladığı kitapçık, sağlık soruları yüzünden herhangi bir eğitim kurumuna örgün olarak devam gidemeyen öğrencilere verilen evde eğitimden kimlerin yararlanabileceği, başvuruların nasıl yapılacağı, derslerin nasıl işleneceği ve daha pek çok soruya yanıt veriyor. İşte kitapçıktaki bilgilerden bazıları:
Evde eğitimden kimler faydalanacak?
Bu hizmetten yararlanabilmek için ileri derecede ya da kalıcı sağlık sorunu olması şart değil. Öğrenci sağlık sorunları sebebiyle en az 4 ay okula gidemeyeceğini raporladığı takdirde, otomatik olarak bu hizmetten faydalanabiliyor.
Başvuru nasıl yapılacak?
Bu hizmetten faydalanabilmek için; velinin doktor raporuyla, öğrencinin okulundaki Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne (RAM) gitmesi ve bir dilekçe vermesi yeterli olacak. RAM’a yapılan başvuru ardından, RAM’ın kendi bünyesinde ‘Özel Eğitim Değerlendirme Kurul Raporu’, ‘Ev Ortamı Değerlendirme ve Durum Tespit Raporu’ ve ‘Veli Sözleşmesi’ ile sağlık raporunu esas alarak değerlendirmeler yapılacak. Bunun sonucunda çıkan karar ve raporlar il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine sunulacak. Nihai kararı verecek kurum ise il/ilçe milli eğitim müdürlükleri.
Dersler nasıl olacak?
Öğrencinin Evde Eğitim Hizmeti kapsamına dâhil edileceğine dair karar çıktıktan sonra rehberlik ve araştırma merkezine, okula ve veliye yazılı olarak bildirilecek. Hizmetin ders planlamasını, bireyin ihtiyacı ve eğitim ortamına ilişkin şartlar dikkate alınarak il/ilçe Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu’nca yapılacak. Ders saatleri haftada en az 10 saat olmak zorunda. Öğrencinin takip ettiği ya da takip edeceği eğitim programına paralellik gösterecek bir müfredat hazırlanacak.
Dersi kim verecek?
Bu kapsamda hem Özel Eğitim Hizmeti bünyesindeki öğretmenlere, hem de öğrencinin kendi okulundaki öğretmenlere görev verilecek. Öğrencinin kendi okulundaki öğretmenlerden kimin ya da kimlerin geleceğini, il/ilçe milli eğitim müdürlükleri öğrencinin öncelikli ders ihtiyacına göre görevlendirecek. MEB’e bağlı öğretmenler bu dersler için ek ders ücreti alacak.
Başarı nasıl değerlendirilecek?
Öğrencilerin başarı değerlendirmesi, sorumlu oldukları eğitim programının uygulandığı okullardaki değerlendirme ölçütlerine göre yapılacak. Öğrencilerin başarı değerlendirme sonuçları öğretmenlerce, öğrencilerin kayıtlı olduğu okul idaresine bildirilecek. Sınıf geçme ya da diğer işlemler, okul idaresince yürütülecek.
Detaylar için tıklayınız