Güncelleme Tarihi:
Lisenin Bilişim Teknolojileri Bölümü Şefi Hamza Kutay ile öğretmenler Yusuf Meral, Onur Pulat, Volkan Koç, Ali Anıl Yücesan ve teknisyen Ömer Demir'in kurduğu robot atölyesinde üretilen robotlar tanıtıldı.
Kutay, yaptığı açıklamada, bir robot atölyesi kurmayı planladıklarını ve bunu hayata geçirdiklerini söyledi.
Daha yolun başında olduklarını dile getiren Hamza Kutay, "Gerekli ekipman ve malzemelerimizi aldık. Türkiye'de ve dünyada ne gibi çalışmalar oldu, onlara baktık. Biz de tecrübelerimizin elverdiği ölçüde ilk önce engelden kaçan robot yapmaya karar verdik. Bizi bayağı bir uğraştırdı." dedi.
Kutay, günümüzde akıllı ev sistemlerinin çok popüler olduğuna işaret ederek, "Bunlar, uzaktan cep telefonuyla her türlü bilgiyi alabildiğiniz ve her türlü veriyi gönderebildiğiniz sistemler. Biz de bu sistemi minimize edip, bir araç üzerinde denedik. Bu araç bluetooth modülüyle çalışıyor. Bu sistemle aracı istediğimiz gibi hareket ettirip, yönlendirebiliyoruz. Ona gerekli komutları verebiliyoruz. Gerekirse üzerine farklı sensörler bağlayıp, veri de alabiliyoruz. Bu verileri değerlendirebiliyoruz. Kendi ara yüzümüzü yazabiliyoruz." diye konuştu.
Üçüncü robota ilişkin de bilgi veren Hamza Kutay, "Onun dışında parçalarıyla beraber bize gelen bir modül var. Bu modülü bir araya getirdik. Açık kaynak yazılımlı bir robottur. Ekranda kendi ara yüzünde var olan bir resmi kağıt üzerine aktarabiliyor." ifadesini kullandı.
Kutay, çalışmalarının devam ettiğini belirterek, "Teknolojik araştırma ve geliştirme için kurduğumuz robot atölyesinde 3 robot üretimini başarıyla gerçekleştirdik. Hedefimiz önümüzdeki yıl Türkiye genelindeki robot yarışmalarına katılmak. Rize'yi ve okulumuzu teknolojik alanda çok daha ileri götürmek ve başarılı kılmak istiyoruz. Bu alanda iddialıyız. Bu konulara ilgi duyan öğrencilerimizi bölümümüze bekliyoruz." şeklinde konuştu.
Hamza Kutay, etrafında dönebilme kabiliyeti bulunan robota "Mevlana", engelden kaçan ve uzaktan komuta edilebilen robota ise "Hızlı" adını verdiklerini de sözlerine ekledi.