Güncelleme Tarihi:
Karagözyan Okulu Kurucusu Karun Kovan ve bir grup veli, Ermeni okullarında LGS’ye giren 199 öğrenci olduğunu belirterek, “İslam dini soruları kolayken ve birçok çocuk bunları rahatlıkla yanıtlarken, bizim Hıristiyanlıkla ilgili sorular çok zordu. Bu da diğer çocuklarla yarışan bizim öğrenciler için dezavantaja dönüştü. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu konuda hiç hatası yok. Çünkü bunları bizim din adamlarımız hazırlayıp bakanlığa veriyor. Sorularımız zor ve yoruma açık” dedi. Kovan, bazı çocukların bu zor sorular nedeniyle 15-20 puan az aldığını iddia etti.
‘ÇALIŞANA ZOR DEĞİL’
Soruları hazırlayan komisyonun başkanı başrahip Tatul Anuşyan ise soruların bireysel hazırlanmadığını, İstanbul’daki bir grup öğretmenle oluşturulup bakanlığa teslim edildiğini belirterek, şunları söyledi: “Bu iddialar doğru değil. Bakanlığa da itirazlar gitmiş. Din dersinin etkisi çok az, en zoru matematikti. Çocuk çalışmazsa, her ders zor gelir. Çalışınca hiçbir soru karmaşık ve zor olmaz. Başka okullarımızda 10 sorunun tamamını bilen 7-8 çocuk var, bir yanlışı olan da çok. Ayrıca sorularımız İslamiyetteki gibi ahlak konularını içeriyor, Hıristiyan olmayan biri de bir-iki soru dışında yapabilir. Birkaç veli bunu abartıyor. Hiçbir haksızlık yok. Bir bardak suda fırtına kopartılıyor.”
Bakalım din adamları ile veliler arasındaki bu tartışmanın galibi kim olacak? Bakanlık, itirazları nasıl değerlendirecek?
AZINLIKLARA FARKLI
- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi soruları, bir süre önce her dinin mensubuna ayrı sorulmaya başlandı. LGS’de sayıca az olan azınlık öğrencileri, kendi dinlerindeki sorulara yanıt veriyor. Sınavda 10 ‘din kültürü ve ahlak bilgisi’ sorusunun içeriği Musevi ve Ermeni cemaatlerinin din adamları tarafından hazırlanıp Milli Eğitim Bakanlığı’na gönderiliyor. Böylece farklı azınlıklara mensup olan öğrenciler, dinleriyle ilgili soruları yanıtlıyor.