Güncelleme Tarihi:
Bakan Özer’in yanı sıra İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı’nın da katıldığı çalıştayın açılış konuşmasında bakanlık olarak hem öğrencileri hem velileri hem de öğretmenleri dijital platformlar üzerinden desteklemekle ilgili her türlü çabayı gösterdiklerinin altını çizen Bakan Özer şunları söyledi:
GENÇLERİMİZİN FARKINDALIĞINI ARTIRMAMIZ LAZIM
2023 yılında da üç yeni dijital platformu eğitim sistemine dahil edeceğiz. Birincisi ana dilimiz Türkçe. Türkçe’nin öğrenilmesi ve Türkçe’nin kültürün taşıyıcısı olduğuyla ilgili zengin kaynaklarla destekleyen bir dijital platform. İkincisi İngilizce dijital platform ve üçüncüsü yetişkinlere yönelik. Halk eğitim merkezlerindeki kursların tamamının dijital platform olarak vatandaşlarımıza eriştiği bir platform. Yani bakanlık olarak hem öğrencileri hem velileri hem de öğretmenleri dijital platformlar üzerinden desteklemeye ve ayrıca teknolojinin her türlü ürününü hızlı bir şekilde eğitim öğretime dahil etmeye çaba sarf ediyoruz. Tüm dijital süreçler özellikle yapay zekâ, derin öğrenme süreçleri devreye girdikçe bu dijital içerikler akıllaştıkça bağımlılığı da beraberinde getiriyor. Bağımlılık teknolojinin doğrudan istediği bir şey. Tüm dünya gençlerini farklı bir şeye dönüştürmeyle ilgili bir büyük projenin ürünleri. Bizim teknolojide sürekli üreten olmamız lazım ve ikincisi özellikle madde bağımlılığı değil davranışsal bağımlılıkla ilgili gençlerimizin farkındalıklarını artırmamız ve ailelerimizi sürekli desteklememiz lazım. Biz de Türkiye yüzyılının neferleri ve teknolojinin aktif üreticileri olarak çaba sarf edeceğiz. O yüzden bu çalıştay çok kıymetli. Çocuklarımızı hem nasıl eğitebilir hem de tehlikelere karşı nasıl koruyabiliriz sorularının yol haritasını inşallah çıkarmış olacağız.
2022 HEDEFLERİMİZİ AŞTIK
2022 yılında koyduğumuz tüm hedeflere ulaştık ve aştık. Bir araya gelindiği zaman bu coğrafyada çözülemeyecek bir problem yok. Ben inanıyorum ki tüm imkanlarımızla eğitim sistemimizi çok daha ileriye taşıyabiliriz. Dijitalleşmeyle ilgili 2022 yılında gerçekleştirdiğimiz üç önemli atılımımız oldu. Birincisi öğretmenlerimizi desteklemek için ilk kez öğretmenlere yönelik Öğretmen Bilişim Ağı’nı (ÖBA) kurduk. Ve inanılmaz bir kullanım oranına ulaştık. 2022 yılında hedefimiz her öğretmenin ortalama 120 saat eğitim almasıydı. ÖBA sayesinde 250 saate ulaştık. Her geçen gün içeriğini geliştirerek çok daha önemli noktalara taşıyacağız. Bir diğeriyse Öğrenci ve Öğretmen Destek Platformu (ÖDS). 2022-2023 yılında ilk kez 160 milyon yardımcı kaynağı ücretsiz olarak dağıttık. Sonra ‘ücretsiz yardımcı kaynak yetmez; bireyselleştirilmiş gelişim imkânı veren bir dijital sistem kuralım’ dedik. Öğrencilerin kendi seviyelerini belirleyeceği dijital platform oluşturduk. 2 ayda 15 milyon kullanıcı sayısına ulaştık. Üçüncüsü matematik seferberliği adımının yol açtığı matematik dijital platformunu oluşturduk.”