Güncelleme Tarihi:
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Eğitim Meclisi ‘5. Eğitim Kongresi Yabancı Dil Öğretimi’ TOBB İkiz Kuleler'de başladı. Kongrenin açılış törenine TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Türkiye Eğitim Meclis Başkan Vekili ve Güvender Başkan Yardımcısı Eyyüp Kılcı, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Emin Karip ve pek çok davetli katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programın açılış konuşmasını TOBB Türkiye Eğitim Meclis Başkanı ve Güvender Başkan Yardımcısı Eyyüp Kılcı yaptı.
Yurtdışındaki gezilerinde Türkiye'den daha geri kalmış ülkelerin yabancı dille ilgili problemler yaşamadığını gözlemlediklerini belirten TOBB Türkiye Eğitim Meclis Başkan Vekili ve Güvender Başkan Yardımcısı Eyyüp Kılcı, “Biz diğer ülkelere göre dil öğretiminde farklı pozisyonda değiliz, ama uygulamalarda sorun var. O zaman oturalım yabancı dille alakalı uygulamalarda problem nedir masaya yatıralım dedik. Çözülmesi gereken çok önemli bir sorun var: Yabancı dil. Uluslararası toplantılarda yanınıza konu ile alakalı iyi bir araştırmacı oturuyor, kulağınıza bir şeyler fısıldamak istiyor, ama siz fısıldadığı şeylere intikal edemiyorsunuz. Fotoğrafımız bu, bu fotoğrafı değiştirmemiz lazım. Böyle bir fotoğrafla ülkemizi temsil edemeyiz.” dedi.
Türkiye’deki temel problemin yabancı dil eğitimi olmadığını kaydeden Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, “Dil eğitimi ve öğretimi ile ilgili sorunlarımız var. Bu tür toplantıları sadece yabancı dil değil dil eğitimi ile alakalı alana yöneltirsek daha faydalı sonuçlar alabiliriz. Daha ayrıntılı ve detaylı saha araştırmaları ile desteklenen bir sempozyuma ihtiyacımız var. Ülkemizde 25 milyon öğrenci var, bunların temsil kapasitesine sahip çoğunluğu ile alan araştırması yapılarak bir akademik sempozyumu TOBB’dan bekliyoruz. Bakanlık olarak üzerimize düşeni yapalım.” diye konuştu.
"Yabancı dil eğitimi ile alakalı tüm eğitim müfredatını revize ettik"
Bakanlık olarak yabancı dil eğitimi ile alakalı tüm eğitim müfredatını revize ettiklerini belirten Tekin, şunları dile getirdi: “Yeni kitaplar basılıyor. Öğretmen yetiştirme ile alakalı, yabancı dil öğretmenleri yetiştirme ile alakalı, süreç yeniden masaya yatırılıyor. Bakanlığımız 5 yıldızlı ayar konforunda okullar yapıyor ve tüm okullara dil laboratuvarı kuruyoruz. Demir, çimento ve kum var, ama inşaatı bir türlü yapamıyoruz. Bu inşaatı nasıl yapacağımıza dair akademisyenlerin desteğine ihtiyacımız var. Bakanlık olarak üstüme düşen kısımla ilgili, hep beraber sizin katkınızla taşın altına elimizi sokacağız. Türkiye’de yabancı dil eğitimi ve öğretimi konusunda yetersizlikten bahsediyoruz, ama Türkiye dışında yurtdışında Türkçe öğretimi ile ilgili TİKA ve Yunus Emre gibi kuruluşlar ya da yurt dışında okul açan sivil toplum örgütlerinin verilerine bakıldığında yurtdışında Türkçe öğretimi konusunda faydalı veriler elde ediliyor.”
"Yabancı dil de ihtiyacın farkındayız, ama istenilen seviyede değiliz"
Küreselleşen dünyada yeni koşulların İngilizceyi evrensel bir dil haline getirdiğini anlatan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da şunları söyledi: “Bundan 70 yıl önce evrensel dil Fransızca idi. Bugünkü gelişen dünyada evrensel dil artık İngilizce. Bugün her alanda İngilizceye ihtiyaç duymaktayız. Akademik araştırmadan aldığımız elektronik eşya kılavuzunu okumaya kadar İngilizce olmadan olmuyor. Pek çok ülkede yabancı dil eğitimine farklı yaşlarda başlanmakta. Lüksemburg, Malta ve İspanya’da üçüncü yaşta, Belçika Yunanistan, İtalya ve Portekiz’de altıncı yaşta, Fransa ve Polonya’da yedinci yaştan itibaren İngilizce yabancı dil olarak öğretilmekte. Yabancı dil öğretiminde dünyadaki durum bu. Ülkemizde İngilizcede yabancı öğretiminin gelişimini her daim herkes vurgulamakta. İhtiyacın farkındayız, fakat istenilen düzeyde değiliz.”