Güncelleme Tarihi:
Karma eğitimin kaldırılması ve anaokullarında zorunlu din dersinin çok tartışıldığı şuranın alt komisyonlarında kabul edilen, reddedilen, gündeme alınmayan öneriler özetle şöyle:
Kabul edilenler
- Anasınıfına değerler eğitimi ve 1, 2 ve 3’üncü sınıflara da zorunlu din dersi verilmesi.
- Liselerde 1 saat verilen Din dersinin iki saate çıkarılması.
- Anadolu otelcilik ve turizm liselerinde okutulan alkollü içki ve kokteyl hazırlama dersinin kaldırılması.
- Liselerde seçmeli olan Osmanlı Türkçesi dersinin zorunlu olması.
- Ortaokullardaki 35 saatlik ders süresinin 30’a, 29 saat olan zorunlu ders süresinin de 25’e düşürülmesi.
- Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunun 3’üncü sınıftan itibaren mevcut bir ders içinde bir ünite olarak işlenmesi.
- Dil ve anlatım dersi ile Türk edebiyatı derslerinin birleştirilerek Türk Dili ve Edebiyatı dersi verilmesi.
- Okulda güvenlik görevlisi ve sağlık personeli olması, X-Ray, duman sensörü, metal dedektör, kamera kurulması.
- Tüm öğretmen ve yönetici atamalarından mülakat sisteminin kaldırılması.
- Rotasyon uygulamasından vazgeçilmesi.
- İnkılap Tarihi dersi programının gözden geçirilerek objektif bir anlayış ile yazılması.
- İlkokuldan sonra hafızlık eğitimi yapacak öğrenciler için ara verme süresinin 1 yıldan 2 yıla çıkarılması ve ara verilen sürelerde öğrencilere dışardan sınava hakkının verilmesi.
- İhtiyacı olduğu tespit edilen öğretmenlere öfke kontrolü, çatışma yönetimi, arabuluculuk gibi konularda psiko-eğitim desteği sağlanması.
- Daha önce şiddet uyguladığı tespit edilen öğretmen, yönetici ve denetçilerin üst görevlere atanmalarının engellenmesi.
Reddedilenler
- T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin adının Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi olarak değiştirilmesi, içeriğine de coğrafya ve tarih konularının eklenerek ders saatinin 3’e çıkarılması.
- Anaokulunda zorunlu din dersi.
- Felsefe dersinin ortaokul öğretim programına konulması
- Ortaokullarda bitişik eğik yazının kaldırılması.
Gündeme alınmayanlar
- Karma eğitime son verilmesi.
- Ortaokullara yabancı dil hazırlık sınıfının konulması.
- İnsan Hakları ve Yurttaşlık Bilgisi dersinin 8’inci sınıfa yeniden konulması.
- 8’inci sınıfta yetenek derslerinde verilen not ile değerlendirilmemesi ve notların yıl sonu başarı puanının hesaplanmasında yer almaması.
- Ortaokullarda ders notlarının öğretmenlerce verilmemesi, TEOG sınavının ortaokul 6 ve 7’nci sınıflarda birer defa 8’inci sınıfta iki defa uygulanması, öğretmen başarısının ölçülebilmesi.
- TEOG sınavlarının her iki dönemde de 3’üncü yazılıların (iki sınav yapılan derslerde 2’nci yazılıların) yerine geçecek şekilde düzenlenmesi.