Güncelleme Tarihi:
Önergeyi yanıtlayan Selçuk, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hedeflerini şöyle anlattı:
DEĞERLERİMİZ VE YETKİNLİKLERİMİZ
“Güncellenen öğretim programlarında farklı olarak öne çıkan hususlar, değerlerimiz ve yetkinliklerdir. Değerlerimiz ve yetkinlikler bilgi, beceri ve davranışlar arasındaki bütünlüğü kuran bağlantı ve ufuk işlevi görmektedir
Disiplin alanlarının her birinde öğrencilere aktarılması hedeflenen 10 kök değer ve bu değerlere ilişkin tutum ve davranışlar belirlenmiştir. Okul ve öğretmenlerin, değerleri programların bütünleyici bir parçası olarak ele alması ve uygun yaklaşımları kullanarak açık ve/veya örtülü biçimde öğrencilere kazandırması önem arz etmektedir. Öğrencilere değerleri okul içinde ve dışında pratiğe dönüştürmeleri için uygun ve etkili fırsatlar sunulması, öğrencilerin akıl yürütme, sorgulama, araştırma, yorum yapma, bağlantı kurma ve değerlendirme becerilerini kullanabilecekleri çalışmalarla değer aktarımının gerçekleştirilmesi eğitim sürecinin nihai gayesine ulaşmasına mühim bir katkı sağlayacaktır. Kök değerler şunlardır: Adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik.
Öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde; kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları beceri yelpazeleri Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile belirlenmiştir. TYÇ’de yer alan sekiz anahtar yetkinlik ise şunlardır: Anadilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler, inisiyatif alma ve girişimcilik, kültürel farkındalık ve ifade.”