A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2007 12:05
Velilerin eğitim ve öğretim sorunlarına ilişkin bakışını ölçen anket çalışması ilginç görüşleri ortaya çıkarttı.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Şuayip Özcan, velilerle yapılan anket sonucunda “velilerin yüzde 59.6'sının çocuğunun dershaneye gitmeden ÖSS'yi kazanabileceğine inanmadıklarının” ortaya çıktığını söyledi.
Türk Eğitim-Sen, velilerin eğitim ve eğitim sorunlarına ilişkin bakışını ölçen bir anket çalışması yaptı.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Özcan, ankete ilişkin yaptığı değerlendirmede, ankete katılan velilerin yüzde 25.4'ünün 601-1000 YTL, yüzde 42.9'unun da 1001-1500 YTL arasında gelire sahip olduğunu, yüzde 29.1'inin ilkokul, yüzde 10.9'unun ortaokul, yüzde 29.1'inin lise, yüzde 23.6'sının yüksekokul ya da fakülte mezunu olduğunu belirtti.
Velilerin yüzde 72.7'sinin çocuğunu dershaneye gönderdiğini belirttiklerini söyleyen Özcan, şöyle konuştu:
“Velilerin yüzde 55.3'ü çocuğunun dershaneye gitmeden ÖSS'yi kazanamayacağını düşündüğü için dershaneye gönderdiğini belirtmekte, yüzde 29.8'i de derslerine katkısı olduğu için dershaneye gönderdiğini ifade etmektedir.
Velilerin yüzde 39.2'si çocuklarının hem okula hem dershaneye gitmesinin ÖSS'yi kazanması için faydalı olduğunu söylerken, yüzde 35.3'ü de dershaneye gitmesinin faydalı olduğunu ve derslerine katkısı bulunduğunu ifade etmiştir.”
“ÖZEL OKULLAR DAHA BAŞARILI”
Özcan, ankete katılan velilerin yüzde 59.6'sının çocuğunun dershaneye gitmeden ÖSS'yi kazanabileceğine inanmadıklarını söyledi.
Velilerin yüzde 64.7'sinin özel okulları akademik açıdan daha başarılı bulduğunu, yüzde 35.3'ünün devlet okullarını daha başarılı bulduğunu belirten Özcan, ankette velilere “Devlet okullarının itibarlarını kaybettiklerini düşünüyorsanız, eski itibarlarını yeniden nasıl elde edebilirler” şeklinde soru da yöneltildiğini kaydetti.
Özcan, bu soruya velilerin yüzde 35'inin sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılmasıyla, yüzde 30'unun öğretmenlerin performansa dayalı ücretlendirmeleriyle, yüzde 10'unun da öğretmenlerin dershaneye gitmelerini önleyecek bir ücret artışıyla devlet okullarının eski itibarlarını kazanabileceğini düşündüklerini söyledi.
“OKULLARDA YETERLİ EĞİTİM ALINMIYOR”
Ankete katılan velilerin yüzde 46.2'sinin, çocuklarının başarısızlığının nedenini okulda yeterli eğitim alamamasına bağladıklarını belirten Özcan, diğer nedenlerin ise ergenlik sorunları ve kötü arkadaş çevresi olarak belirtildiğini söyledi.
Şuayip Özcan, velilerin yüzde 78.2'sinin öğretmenlerin okullarda “neredeyse hiç verimli olmadıklarına” inanmakta olduklarını belirterek, yüzde 10.9'luk bir kesimin öğretmenin hem dershanede hem de okulda çok çalıştığına kanaat getirdiğini kaydetti.
Özcan, “Velilerin yüzde 58.7'si mevcut eğitim sisteminin Türk toplumunun kimliğine katkı sağlamayacağını düşünüyor. En önemli sorun olarak sınıf mevcudunun fazlalılığı ve ders araçlarının yetersizliği olarak görülüyor” diye konuştu.
ÖSS'ye sayılı günler kaldığını ifade eden Özcan, “öğrencilerin rapor üzerine rapor aldığı, dershanelerin rant unsuru haline geldiği bu dönemde eğitim sisteminde köklü reformlar yapılmasının zorunlu hale geldiğini” kaydetti.