Güncelleme Tarihi:
Hem deprem bölgesinde öğrenimine devam eden hem de nakil yoluyla başka illere giden öğrencilere sınava hazırlanma sürecinde destek olarak sınav kaygısı ile başa çıkmalarına katkı sağlayabiliriz. Bu desteğin bütüncül bir yaklaşımla ele alınarak fiziki koşulların düzenlenmesinden öğretmenlerin, velilerin ve okul yönetiminin işbirliğiyle çok boyutlu olarak değerlendirilmesi gerekir. Bu bağlamda şu önerilere yer verilebilir:
PROFESYONEL DESTEK SUNULMALI
1. Sınava hazırlanan öğrencilerimize psikososyal destek sunarak ruhsal anlamda güçlendirmeliyiz.
2. Derslerin sağlıklı yürütülmesinin yanında sınava yönelik ek çalışmaların yapılması yararlı olur.
3. Bu noktada tüm kurum ve kuruluşlarca uygun çalışma ortamlarının hazırlanmasında destek olabilirler.
4. Öğrencilere sunulacak rehberlik hizmetleriyle ilgi ve yeteneklerinin belirlenerek, buna uygun konularda çalışma yapmaları sağlanabilir.
5. Sınava ilişkin olumsuz duygu ve düşüncelerin öğrencilerimizin zihinlerinden uzaklaştırılması, duyguların ve düşüncelerin kontrol edilmesi için profesyonel destek sunulması gerekir.
GÜVENDE OLDUKLARINI HİSSETMELİLER
6. Sınav için mümkün oldukça deneme çözmek çok faydalı bir uygulama olur. Deneme çözerken sınav ortamının provasının yapılması öğrencilerin zihinsel olarak sınava daha fazla motive olmalarını sağlayabilir. Bunun için uygun ortamların hazırlanması fayda sağlar.
7. Öğrencilerimize sosyal destek vererek yalnız olmadıklarını ve yanlarında olduğumuzu hissettirmeliyiz. Bu durum güvende oldukları hissini onlara verir.
8. Sınavın sonucu ne olursa olsun çocuğumuzu sevdiğimizi ve ona değer verdiğimizi ifade etmeliyiz, sınavı koşul göstermeden onu sevdiğimizi hissettirmek onların rahatlamasını sağlar.
9. Sınavlarda ikinci dönem konularından muaf olunması öğrencilerin kaygılarını azaltması bakımından önemli. Dolayısıyla yapılacak deneme sınavları ile önceki konu eksiklikleri belirlenip tekrarların yapılmasında yararlı olur.
10. Özellikle başka illere nakil yoluyla giden öğrencilerin akran öğrenmesi yöntemiyle öğrenmelerine katkı sağlanabilir. Bu yöntem akranlarıyla işbirliği ve iletişimi de sağlayacağından önemli bir sosyal destek kaynağı da oluşturulur.
PROF. DR. M. ENGİN DENİZ KİMDİR?
İlk ve ortaokulu İskilip’te okudu. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma lisans programını 1994’te tamamladı. Aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalında 1997 yılında yüksek lisans ve 2002 yılında doktorasını tamamladı. Rehberlik ve psikolojik danışma alanında 2006’da doçent ve 2012’de profesör oldu. Yazarın, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış çok sayıda makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri ve kitapları bulunuyor. Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapan Deniz aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı görevini de yürütüyor. Prof. Dr. Deniz, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Şube Başkanıdır.