Güncelleme Tarihi:
Aralarında Türkiye’nin de olduğu 27 ülkede 13-18 yaş arasında 5 bin 300 öğrenciyle görüşülerek, değişim programları ve uluslararası eğitim konusunda algı ölçüldü. 10 gençten 6’sı programa katılmayı düşündüğünü belirtirken, yüzde 65’i bunun için temel motivasyonunun kültürel deneyim olduğunu söyledi. Yüzde 21’i akademik amaçlara, yüzde 12’si kariyere işaret etti. Sadece Ekvador, Filipinler, Tayland ve Çin’de akademik gelişim ve kariyer ilk sırada yer aldı. Araştırmada maddi kaynakların değişim programlarına katılmanın önünde en büyük engel olduğu tespit edildi. Türkiye’nin yer aldığı gelişmekte olan ülkelerdeki öğrencilerin yüzde 33’ü bir yardım veya burs almadan yurtdışında eğitimi düşünemeyeceğini söyledi. Yüzde 52’si ise dünya genelinde son yıllarda artan terör olayları nedeniyle değişim programlarına katılma noktasında endişe duyduğunu belirtti.