Güncelleme Tarihi:
36 yıldır eğitim ve sağlık alanında faaliyet gösteren Anadolu Vakfı, Türkiye’nin farklı illerindeki öğretmenlere verdiği eğitimlerine devam ediyor. Vakfın ‘Değerli Öğretmenim’ projesi kapsamında öğretmenlere sosyal girişimcilik, etkin iletişim, liderlik ve Proje Döngüsü Yönetimi (PCM) eğitimleri veriliyor. Vakıf, projeyle öğretmenlerin kişisel gelişimlerine destek verirken, kendi yetenekleri, hayalleri ve vizyonları konusunda farkındalık kazanmalarını hedefliyor. Mesleki yeterliliğe sahip, analitik düşünebilen, öz güven sahibi, kişisel gelişimin sürekliliğini önemseyen, evrensel değerleri dikkate alan, kültürel ve bireysel farklılıkları kabul eden öğretmen bakış açısını hayata geçirmek ise projenin öncelikli hedefleri arasında. Öğretmenlerin çözüm ve projeler üretmesine, özel beceriler geliştirmesine liderlik eden ‘Değerli Öğretmenim’ projesi eğitimleri, ‘sosyal girişimcilik’ teması altında verilmeye başlandı. ‘İletişim’ teması da öne çıkan başlıklar arasında. Bu kapsamda öğretmelerin sınıflarda öğrencileri ile kurdukları ilişkide, aile ilişkilerinde ve sosyal yaşamlarında daha etkin olmalarını desteklemek amacıyla eğitimler veriliyor.
Ekoloji, sanat, bakım evi projeleri üretiliyor
‘Değerli Öğretmenim’ projesi eğitimleri şimdiye kadar 27 ilde 7 bine yakın öğretmene ve okul yöneticisine verildi. Samsun’da beş gün süren eğitim maratonunda 22 ilden 88 eğitmen adayı bir araya geldi. Zonguldak, Trabzon, Sinop gibi farklı illerden katılımcılar beş gün boyunca ‘proje hazırlama’ eğitimi aldı. Proje hazırlama konusunda eğitim veren Hüseyin Aktürk öğretmenlerin derse karşı ilgili olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Öğretmenler çok hevesli, meraklı. Yazılan proje sayısında bir artış görüyoruz. Ama tabii bunun etkisini ölçmek bugünden yarına olmuyor. Biz bu eğitimi veriyoruz, bir tohum ekiyoruz. İlerleyen zamanlarda hayata geçen projeleri de görüyor olacağız. İlginç proje fikirleri olan öğretmenler var. Sadece eğitimle ilgili proje üretmiyorlar. Ekolojiyle, sanatla, yaşlı bakım evleriyle ilgili proje fikirleri de çıktı.”
Öğretmenlerin proje korkusu giderildi
Aytekin Girdin (Samsun İl Milli Eğitim Müdürü): Anadolu Vakfı ile yürüttüğümüz bu projede öğretmenlerimize hem proje döngüsü eğitimi hem de sosyal girişimcilik alanlarında temel proje mantığına sahip olmalarını, sürdürebilir toplumsal ve sosyal projeler geliştirmelerini hedefliyoruz. Biz Anadolu Vakfı ile eylülde yaptığımız bir protokolle bu yola çıktık. Yaklaşık 6 bin öğretmenimizin eğitimini verdik. Bu çalışmamızı Karadeniz bölgemize yaymak için Bakanlığımızla görüştük. Bakanlığın da müsaadesiyle birlikte her ilden dört arkadaşımıza, toplamda ise 22 ilden 88 kişiye bu eğitimi verdik. Beklentimiz projenin öncelikle Samsun’dan Karadeniz’e ve sonra da tüm Türkiye’ye yayılması. Umuyoruz ki ülkemizin çocuklarına, gençlerine bu projelerle yaşadıkları topluma, kendine faydalı ve mazeret üreten değil de küçük de olsa projelerle toplumsal çözümler bulabilen gençler haline gelmeleri yönünde destek olmak.
Erdal Kocadağ (Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge mensubu): Milli Eğitim Müdürlüğü’nden katılıyorum. Buradaki en büyük avantajımız diğer illerden de arkadaşlarla tanışmamız oldu. Daha önce de ilimizde hem sosyal girişimcilik hem proje eğitimi verdik. Sinop’taki geri dönüşler çok iyi. Proje yazanlar, yazmak için yardım isteyenler var. Eğitim sayesinde öğretmenlerin proje konusundaki korkuları giderildi. Eğitime katılmak için çok başvuru olduğundan öğretmenleri elemek zorunda kaldık. Her okuldan bir öğretmen almaya çalıştık.
‘Öğretmene fırsat verildiğinde neler yapabileceğinin bilinmesi lazım’
Farklı illerden projeye katılan eğitimciler, etkinlikle ilgili görüşlerini anlattı:
Sevda Aslantürk (Zonguldak-İngilizce Öğretmeni): Sosyal girişimcilikle ilgili ilk kez eğitim aldım. Benim için farklı bir deneyim oldu. Proje döngüsü eğitimlerine daha önce katılmama rağmen bu eğitimle bir yenilenme yaşadım. Kesinlikle faydalı olduğunu söyleyebilirim. Şu ortamı bulmak, farklı illerden gelen öğretmenlerle beraber olmak çok kolay değil. Kafamda bir sürü proje çizdim. Eğitimler uygulamalı olduğu için amaca hizmet ediyor. Buradan dönüşte Zonguldak’a onları çekeceğiz. İlim için de çok büyük artı olacak. Yapılan eğitim burada kalmasın ilinizde de yaygınlaştırın, diyorlar. Öyle yapacağız. Umarım güzel işler de gerçekleştireceğiz.