Güncelleme Tarihi:
Mehmet Önder, öğretmen olan ablasının öğrencileriyle eğitim amaçlı oynayacağı bir oyun istemesi üzerine Şahin Eğilmez ve Eyyüp Aydın; kodlama ve yazılımla akıllı telefon ve tabletlere yüklenerek oynanabilen artırılmış gerçeklik tabanlı oyun geliştirdi.
Oyunla öğrenciler, arkadaşlarının üzerine tanımlanan işaretleyicileri kullanarak çıkan problemleri çözebiliyor. Hem oyun oynayan hem de öğrenen öğrencilerin oyun sayesinde derslerini kolay öğrenmeleri amaçlanıyor.
Oyunu geliştiren ekip üyelerinden Önder, öğretmen olan ablasının kendisinden öğrencileriyle oynayabileceği bir oyun programı istediğini belirterek, bunun üzerine aklında arttırılmış gerçeklik üzerine bir oyun fikri doğduğunu söyledi.
Eğilmez'in isteği üzerine, bir bankanın desteğiyle Ankara'da 25-26 Kasım'da düzenlenen "ING Hackathon 2017" yarışmasına katılmaya karar verdiklerini ifade eden Önder, oyunu Eğilmez ve Aydın'la beraber yazdıklarını anlattı.
Yarışmada 2’nci olduklarını belirten Önder şöyle konuştu:
“Öğrencilerin koordinasyon halinde oynayabileceği bir oyun olduğu için olumlu karşılandık. Oyun geliştiriyoruz, ablama demo yaptık, bu alandaki bazı kişilere de gösterdik. Herkes çok beğendi, öğrenmeye olumlu etkisi olacağı kesin. Oyunu ilk olarak ablamın sınıfına kurmayı düşünüyoruz. Öğrenci, arkadaşlarının üzerinde sayı gördüğü için doğru sonuca ulaşmak için arkadaşlarını doğru dizmek zorunda."
"EVDE VEYA SINIFTA ARALARINDA OYNAYARAK MATEMATİKTE PRATİK YAPABİLİRLER"
Aktif olarak bu öğrenme fiilinin içinde yer alan öğrencilerin bu durumdan olumlu etkileneceğini anlatan Önder, "Eğlenceli bir şekilde öğrenecekler. Matematiği öğrencilere oyunla öğretmeyi düşünüyoruz. Oynayarak hem daha rahat öğrenmeleri mümkün hem de aralarında ekip çalışması oluşuyor. Oyunla pratik zekayı öğrenmeye katıyorlar, kendi bilgilerini de değerlendirme fırsatı bulabiliyorlar. Bunu aynı zamanda öğrenciler telefonlarına veya tabletlerine yüklediği zaman aralarında da oynayabilir. Evde veya sınıfta aralarında oynayarak matematikte pratik yapabilirler" dedi.
"PROJEMİZLE TÜBİTAK'A BAŞVURACAĞIZ"
Aydın da GTÜ Bilgiyasar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yusuf Sinan Akgül'ün proje konusunda kendilerine teşvikleri olduğunu söyleyerek, öğrenmeyi oyunlaştırdıkları başarılı bir çalışma yaptıklarını belirtti.
Bundan sonraki adım, oyunu Türkçe ve diğer ders sorularını sorup bunun cevaplarını alacak şekle getirmek. Her ders bunu uygulayabiliriz. İşaretleyicileri gelecek dönemde yüz tanımayla yapmayı amaçlıyoruz. Projemizle TÜBİTAK desteğine de başvuracağız. Bu desteği alırsak oyunu daha da geliştireceğiz."