Güncelleme Tarihi:
Ankara’da 8 Aralık Pazartesi günü başlayan ve üç gün süren 5. Din Şûrası kararları, maddeler üzerinde müzakere yapılmasının ardından dün yazılı olarak açıklandı. “Günümüzde Yeni Dini Anlayışlar; Dini Bilgi, Eğitim ve Din Hizmetleri” başlığı altındaki sonuç bildirgesinde “İnsan yetiştirme süreç ve mekanizmaları yeniden gözden geçirilmelidir. Din algısı konusunda çarpık anlayışların yaygınlaşmaması ve samimi dindarların zihinlerinin bulandırılmaması için çok yönlü bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır” denildi. Bildirgeden eğitimle ilgili bazı bölümler şöyle:
* Bilgiyi dini ve gayr-i dini diyerek bölmeyen, insani ve toplumsal gerçeklikleri dikkate alan, bilgi ve bilim üreten bir uluslararası üniversite kurulmalı.
* Diyanet İşleri Başkanlığı personelinin mesleki formasyon ve yeterliliği örgün eğitim ve yükseköğretim programlarıyla sağlanmalı ve kazandırılmalı.
* Ülkemizde din eğitimi veren paydaş kurumlar olarak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve ilahiyat fakülteleri program düzenleme ve uygulamalarında eşgüdüm içinde olunmalı.
* İmam hatip liselerindeki öğrencilere yönelik gerek mesleki uygulamaların yeterliliğinin gerekse dil becerilerinin artırılması amacıyla işbirliği artırılmalı.
* İlahiyat fakültelerinin sayılarının hızla artması, eğitim kadrolarının niteliği sorunu, birçok fakültede ikinci öğretimin yapılması, yüksek din öğretimindeki eğitim kalitesini düşürüyor. Bu da söz konusu sorunlara dair çözümler üretilmesini zorunlu kılıyor. Bu çerçevede ilahiyat uzaktan eğitim programlarının (İÖP ve İLİTAM) işlevselliği, hedef ve amaçları gözden geçirilmeli.
* İmam hatip liselerinin ve ilahiyat fakültelerinin müfredatları oluşturulurken Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ihtiyaçları ve personel yeterlikleri de dikkate alınmalı.
* İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin mesleki bilgi ve beceri geliştirmek amacıyla camilerde ve Kur’an kurslarında din eğitimi ve hizmetleri ile ilgili staj çalışmaları yapmaları sağlanmalı.
* Genç kuşakları anlayan, onlarla sağlıklı iletişime girebilen bir kültürel atmosfer içerisinde gençlere dini eğitim imkânları sunulmalı.