Güncelleme Tarihi:
Uğur Dershanesi bölüm başkanları YGS sonrası soruları değerlendirdi. Dershanenin Genel Müdür Yardımcısı Dr. Mehmet Genç, YGS’nin kolay bir sınav olacağını daha önce defalarca ifade ettiklerini ve bekledikleri gibi sınavın öğrencilere zor gelmediğini belirtti. Genç “Genel anlamda YGS’nin, müfredata uygun, çalışan öğrencilerin çok rahat yapabileceği sorulardan oluştuğunu söyleyebiliriz” diye konuştu.
Bölüm başkanlarının sorularla ilgili değerlendirmesi ise şöyle:
Yazım kuralları ve anlatım bozukluğu soruları var
Türkçe Bölüm Başkanı İbrahim Yıldırım: 2013 YGS’de Türkçe bölümündeki soruların tamamında açık bir dil kullanılmış. Soru dağılımında geçen yıldan farklı olarak yazım kuralları ve anlatım bozukluğu sorularının eklendiği görülüyor. Paragraf sorularında bir metne bağlı iki ayrı sorunun YGS’de kullanılması dikkat çekti. Paragrafların dili önce sınavlarda olduğu gibi açık ve parçalar somut.
Çalışanlar ödüllendirildi
Kimya Bölüm Başkanı Bedrettin Boyacıgil: Çalışan öğrenciyi ödüllendiren bir sınavla karşılaştık. Özellikle ezber bilgilerden uzak yoruma ve düşünmeye dayalı, öğretimleri süresince kazandıkları temel bilgileri ölçen sorularla karşılaşmak öğrencilerimizi mutlu etti.
Bilgi isteyen 4 soru var
Tarih Bölüm Başkanı Ercan Türköz: Sorular müfredatla örtüşüyor. 15 sorunun biri çoktan seçmeli, 14’üyse tek seçenekli soru tipinde. Alışılagelen tipte paragraf verilip o paragraftan yorum istenilmesiyle ilgili 10 soru varken bilgi ve özellikle terim bilgisi isteyen soru sayısı ise 4. Bir soru da öncüllü. 8 soru genel tarih, 7 soru ise T.C inkılap tarihinden. İnkılap tarihi sorularının sayısı geçen senelere göre azaltılmış. 7 soru olumlu olarak sorulurken 8 sorudaysa olumsuzluk içeren soru tipiyle karşılaşıldı. Kavram ve terim bilgisini bilen nedensellik üzerinde duran kronolojik sıralamayı yapabilen öğrenciler soruları çözmüştür.
Güçlü çeldiriciler var
Felsefe Bölüm Başkanı Gülay Ataç: Sorular müfredata uygundur. Her üniteden soru soruldü. Soru tarzında bilgiye dayanarak yorum yaptırma amaçlandı. Bu yorumları yapabilmek de felsefenin temel kavramlarını bilmeyi gerektiriyor. Geçen yıla göre soruların zorluk derecesinin daha yüksek olduğu söylenemez. Ancak bazı sorular güçlü çeldiriciler kullanıldığında sadece o bilgiye sahip olanların çözebileceği nitelikte. Bu yıl sınavda ilk kez yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularının, genelde parçayı yorumlama, okuduğunu anlama üzerine olduğu görülüyor. Kur’an’ı Kerim ayetlerinden yorum yapılmasına dönük soruların fazla olduğu dikkati çekti. Sorular dini kavramların bilgisini de ölçen nitelikte. Ancak zorluk düzeyinin orta seviyede olduğu söylenebilir.
Sorular zor sayılabilir
Fizik Bölüm Başkanı Ergun Bulşu: Fiziğin doğası konusundaki soru zor sayılabilir. Isı sıcaklık konusuyla ilgili çıkan çay sorusunda iç enerji ve ısı kavramlarının iyi bir şekilde kullanılmadığını düşünüyoruz. 1 ve 3 nolu öncüller birbirleriyle çelişiyor. Bu soruda E seçeneği çeldirici seçenek olacaktır. 14. Soruda 1. Şekilde prizmayı geçen ışınların dışarı çıktıklarında izledikleri yolların daha net çizilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Sorudaki kesikli çizginin öğrencinin kafasını karıştırabileceğini düşünmekteyiz. Soruların, genel olarak önceki senelerden farklı olarak daha zor olduğunu gözlemledik. Meslek Lisesi ve Eşit Ağırlık öğrencileri için soruların açık ve net olmadığı kanaatindeyiz.
Soru sayısı azaltılmış bir LYS oldu
Biyoloji Bölüm Başkanı Mustafa Ceren: 2013 YGS’de Biyoloji’den ortaöğretim müfredatının tümünü kapsayan sorular soruldu. Sorular, öğrencilerin bilgisini bilgiyi kullanma ve yorumlayabilme yeteneğini ölçtü. Özellikle öğrencilerin müfredatın tümünü derste görme, her konuyla ilgili yeterince test çözme sorumluluklarını yerine getirmesi gerekliliği bir kez daha gözlemlendi. 2013 YGS sorunlarının tümünün doğru cevaplanabilmesi, konuların detayları, istisnaları ve derinliğiyle bilinmesini gerektiriyor. Yani YGS soru sayısı azaltılmış bir LYS olarak düşünülebilir.
Anlama ve yorumlamaya dayalı
Matematik Bölüm Başkanı Adil Kurt: İçerik olarak son iki yılın sınavlarına benziyor. Anlama ve yorumlamaya yönelik sorulara daha çok yer verilmiş. MEB’in konu anlatımı tarzı bu sistem doğrultusunda değil. Örneğin yorum yaparak problem çözme sınavın yüzde 20’sini kapsarken, bu eğitim okullarda çok düşük oranda veriliyor. Bu da öğrencinin MEB’in verdiği eğitimin yanı sıra kendisini bu alanda geliştirebileceği eğitimlere de almasını gerektiriyor.
Geçmiştekilere benzer sorular
Coğrafya Bölüm Başkanı Davut Gürler: Önceki yıllarda olduğu gibi ortak alana ait konulardan hazırlanmış. Temel kazanımlara sahip olma, coğrafi bilgiyi yorumlama ve kullanma ile ilgili sorulara yer verilmiş. 9. ve 10. sınıf konuları dışında soru sorulmamış. Bazı sorular geçmiş yıllardaki sorularla benzerlik gösterirken, bazı sorularda ise öğrencileri tereddütte bırakacak seçenekler mevcut. Coğrafyanın dağılış ilkesine uygun olarak 5 soruda haritaya yer verilirken, öğrencilerin haritayı tanıma ve yorumlama becerisi sorgulanmış.
Rehberlik Uzmanı Nazik Kösegil ise, “2013 YGS beklenildiği gibi bilgi isteyen ve bilgiyi yorumlama becerisi isteyen sorulardan oluştu.
Bu sene ilk defa adaylar Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden 5 soru ile karşılaştılar. Öğrencilerimizin bu sorularla ilgili yorumu soruların kolay ama çeldirici olduğu yönünde. Üniversiteye giriş maratonunun ikinci aşaması olan LYS’lere yaklaşık 2.5 ay kaldı. Tüm adayların YGS’de gösterdiği performansın muhakemesini bir kenara bırakıp hızlı bir şekilde LYS konularına odaklanması gerekiyor. Unutmamak gerekir ki LYS’ler soru sayısı olarak fazla olduğundan ve tüm konuları içerdiğinden adayların kalan süreyi verimli değerlendirerek hiçbir konuyu atlamadan hazırlanması şart. YGS sonucu beklentinin üzerinde ya da altında olsa da puan oluşumunda LYS’nin ağırlığının daha fazla olduğu gözönünde bulundurulduğunda telafi imkanı olduğu görülüyor” dedi.