Güncelleme Tarihi:
İngiltere Rochester Üniversitesi Pediatri bölümünden Dr. Erin T. Kelly’nin başında olduğu araştırma ekibinin yürüttüğü çalışmada, ikinci sınıfta okuyan 18 öğrenciden 13’ünden kendi seçtikleri bir kitabı okumaları istendi. Geriye kalan öğrenciler ise ekip tarafından belirlenen kitapları okudu. Benzer çalışma birçok sınıf düzeyinde de tekrar edildi.
Kendi kitaplarını seçen öğrencilerin okuma seviyelerinde ve becerilerinde yüzde 75 artış gözlendi. Kitapları seçilen öğrenci grubunda ise benzer alanlarda hiçbir gelişme yaşanmadığı belirlendi.
Dr. Erin T. Kelly, “Öğrencilerin okuduğu en popüler kitap Disney’in Karlar Ülkesi’ydi. Bu kitap dünyada çocuklar için yazılmış en güzel edebi eser olabilir mi? Hayır, fakat çocuklar bu kitabı gerçekten okuyor ve okuma becerilerinin gelişmesinde pozitif sonuçları oluyor. Yaptığımız araştırmadan çıkarılabilecek en kestirme sonuç şu: Okuyacakları kitapları çocuklarınızın seçmesine izin verin” diyor.