Bingöl Çobanları Şiiri Kimin Eseri Ve Kim Tarafından Yazılmıştır? Şiirin Türü, Konusu Ve İncelemesi

Güncelleme Tarihi:

Bingöl Çobanları Şiiri Kimin Eseri Ve Kim Tarafından Yazılmıştır Şiirin Türü, Konusu Ve İncelemesi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2022 13:24

Kemalettin Kamu, ülkemizde çok önemli bir yere sahip olan "Gurbet şairi" olarak da bilinir. Toplumcu ve gerçekçi bir şair olarak da kırsal bölgelerde yaşayan insanları şiirlerine de konu ediniyor. Şiirin konusu ise, doğa ve köy hayatı gibi daha çok pastoral temalardır. Bingöl Çobanları şiiri kimin eseri ve kim tarafından yazılmıştır sizler için derledik.

Haberin Devamı

Toplumumuzun en önemli şairleri arasında yer alan Kemalettin Kamu, pastoral bir şiire imza atmıştır. Bingöl Çobanları şiiri, pastoral şiirlere en güzel örnek olarak verilebilir. 

 Bingöl Çobanları Şiiri Kimin Eseri ve Kim Tarafından Yazılmıştır? 

 Bingöl Çobanları şiiri, Kemalettin Kamu tarafından kaleme alınmış çok önemli bir şiirdir. Bu şiirde doğa ve köy hayatı genellikle konu alır.

  Bingöl Çobanları Şiirinin Türü Nedir?

 Bingöl Çobanları şiirinin türü, pastoraldir. Genellikle doğa ve köy hayatını konu alır. Bu şiir türünde doğa betimlerine sıkça yer verilir.

  Bingöl Çobanları Şiirinin Konusu Nedir? 

 Kemalettin Kamu, “Bingöl Çobanları şiirinde Anadolu insanını, kendi yaşayışı içinde konu ediniyor. O, bir yolcu ya da yabancı değil, aksine bu toprakların yerlisidir. Soyu ise, “bu dağlara çok eski zamanlarda beri aşinadır. Onlar ise, buraların “ebenced” bekçisidir. “Vahşi kayaların, tenha derelerin” onları sürü peşinde görmediği bir gün yoktur. Burada bir "geçiş” değil de, bir “kalış”, öteden beri bu topraklarda uzun zamandır yaşayan bir insanın hayatı ve duyuş tarzı söz konusudur. Bu asli durum ise, şiirin muhtevası ile birlikte usluba ve şekle de “Han Duvarlarından farklı bir şekilde hüviyet veriyor. 

Haberin Devamı

 Bingöl Çobanları Şiiri İnceleme 

 Bu şiirde şair, eserinin kahramanı olan çobanı, yabancı ve seyirci bir davranışa tekabül eden objektif ve realist bir manzum hikaye tarzında değil, direk konuşturarak tanıtıyor. Bu anlatış tarzı ise, “Han Duvarlarında ve Maraşlı Şeyhoğlu’nun koşmasında da olduğu gibi, şiire lirik bir karakter ekliyor. Bunun şekilden çok daha öteye giden derin bir anlamı vardır. Faruk Nafız’in “Han Duvarlarında kendine çok daha fazla yer ayırması ile birlikte, Kemalettin Kamu, kendini silerek, çobanı da hakim kılıyor. Şiirin sadece son bölümünde şair konuşuyor. Ama bunun amacı ise, kendi şahsiyetini belirtmek değil, çobanla ruhî kaynaşmasını net bir şekilde anlatmaktır. “Han Duvarları”nın temelinde, şekil, şiirin muhteva ve üslubunda tesirini de gösteren bir ikilik, şehirli ve halk tezadı bulunuyordu. “Bingöl Çobanları”nda, çoban şaire tam anlamı ile galebe çalıyor. Şair, şehrin gürültülü hayatından usanmış olması ile izah edilebilir. Şair, şehir hayatından çok memnun olmadığı için, bu basit Anadolu çocuğunun bir yaşayış tarzına da özeniyor ve onun karakteri ile kaynaşıyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!