Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı, BİLSEM Öğrenci Seçim Sınavı tarihlerini açıkladı. Buna göre, ilkokul 2, 3 ve 4’üncü sınıfta eğitim alan üstün yetenekli öğrencilerin katılabileceği BİLSEM Öğrenci Seçim Sınavı 22 Mart’ta uygulanacak. Sınava katılacaklar arasında herhangi bir engeli olan öğrencilerin durumunun Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne (ÖERGM) önceden bildirilmesi gerekiyor. Bunun için öğrencinin raporu olması şart. Öğrenciler sınava sadece öğrenim gördükleri okul müdürlükleri tarafından onaylanmış sınav giriş belgesi ile girecek. Onaylı sınav giriş belgesi yanında olmayan öğrenciler sınava alınmayacak. Adaylar sınav giriş belgesini 13 Mart - 20 Mart arasında www.meb.gov.tr adresinden alabilecekler.
Elektronik eşyalar yasak
Sınava cep telefonu, telsiz, çağrı cihazı vb. iletişim araçları, databank, diz üstü bilgisayar, el bilgisayarı, cep bilgisayarı, saat fonksiyonu dışında fonksiyonu bulunan saat vb. her türlü bilgisayar özelliği olan cihazlar vb. teçhizat, fotoğraf makinesi, kamera vb. cihazlar ile gelenler bina içine alınmayacak. Sınav soru ve cevap anahtarı 24 Mart’ta http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayınlanacak.
3 yanlış bir doğruyu götürecek
Adayların cevap kağıtları iki optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacak. Değerlendirme 300 puan üzerinden yapılacak. Bir üst değerlendirmeye alınacaklar ise ÖERGM tarafından belirlenecek. Sınavda 3 yanlış bir doğruyu götürecek. Sınavla ilgili bilgilendirmeler ve iletişim için adaylar, MEB İletişim Merkezi ‘Alo 147’ numaralı telefondan yararlanabilecek.
Sonuçlar itirazlar 3 gün içinde yapılacak
Öğrencilerin sınav soruları ve uygulaması ile ilgili itirazlarını, soru ve cevap anahtarının http://www.meb.gov.tr adresinde yayınlanmasının ardından 5 gün içinde, sonuçlara itirazlarını ise sonuçların açıklandığı tarihten itibaren 3 gün içinde ÖERGM’e yapması gerekecek.
Öğrenciler itiraz başvurularını, Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Döner Sermaye İşletmesine ait T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine,’Kurumsal Tahsilat Programı’ aracılığıyla 20 TL (Yirmi TL KDV dahil) itiraz ücretinin yatırıldığına dair alınan banka dekontu ve sınav adının yazılı olduğu dilekçe ile yapacaklar. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar, ekinde banka dekontu, T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imza ve adresi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacağı gibi faksla yapılan itiraz ile süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar da dikkate alınmayacak.