Güncelleme Tarihi:
Araştırmada bilgisayar bağımlılığı cinsiyet, ekonomik durum, akademik başarı, anne-baba birlikteliği, sınıf düzeyi, bilgisayar oyunu oynama süresi gibi faktörlerle birikte incelendi. İstanbul’da 395 ortaokul öğrencisiyle görüşüldü. 218’i kız, 177’si erkek olmak üzere 5’inci sınıftan 187, 8’inci sınıftan 208 öğrencinin katıldığı araştırmada, bilgisayar bağımlılığıyla ilgili çarpıcı veriler şöyle:
Erkekler kızlardan, 8’inci sınıflar 5’lerden daha fazla bilgisayar bağımlısı.
Karne notu 70-84.9 olanlar, notu 85-100 olanlara göre daha fazla bilgisayar başındalar.
Bilgisayar kullanım ve oyun oynama süresi fazlalaştıkça bağımlılık oranı da artıyor.
Bilgisayar bağımlılığı arttıkça depresyon ve anksiyete düzeyi yükseliyor.
DOĞRU KULLANIMI ÖĞRETİLMELİ
Prof. Dr. Mehmet Engin Deniz, bilgisayar bağımlılığıyla ilgili öğrencilere bilinçlendirme seminerleri düzenlenebileceğini belirterek, şunları söylüyor: “Okul psikolojik danışmanları bu konuda eğitilip, idareyi ve öğretmenleri bilgilendirmeli. Bilişim teknolojileri dersinde öğrencilere bilgisayarın doğru kullanımıyla ilgili eğitim verilebilir. Velilere, bilgisayar başında geçirilmesi gereken saat, zararlı program ve sitelerin, çocukların sosyal medya hesaplarının kontrolü gibi eğitimler düzenlenebilir. Bilgisayarın ödül olarak verilmesi işin araç, bilgisayarın amaç olduğu fikrine ve bağımlılığa yol açabilir.”