Güncelleme Tarihi:
Yaklaşık 1.500 üniversitelinin üye olduğu İstanbul Teknik Üniversitesi’nin Yatırım Kulübü, 14-18 Nisan tarihleri arasında, Türkiye’nin önde gelen işadamları ile dünyanın dört bir tarafından gelen yabancı ve Türk öğrencileri İstanbul’da buluşturacak. 85’i dünyanın çeşitli ülkelerinden toplam 2 bin öğrenciyi İstanbul’da ağırlayacak kulübün bu yıl 5’incisi düzenlenecek İş ve Yatırım Dünyasında Küresel Fırsatlar-Global Opportunities in Business and Investment (GOBI) paneller dizisi, rektörlüğün desteğiyle tamamen üniversiteli öğrenciler tarafından organize ediliyor.
GOBI 2013 Genel Koordinatörü Melih Yahşi, bu yıl İTÜ Maçka Kampüsü’nde yapılacak organizasyona çok sayıda katılımcının yanı sıra Casper CEO’su Charlotte Anne Lamprecht’in de katılım için onay verdiğini söylüyor. Ayrıca LCW Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Atasay Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, Damat Tween Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Tofaş CEO’su Kamil Başaran, Intel Türkiye CEO’su Burak Aydın’ın da bu yılki konuşmacılar arasında olduğunu belirtiyor.
Şirketleri yakın takibe alıyorlar
Peki, öğrenci başlarına bu kadar tanınmış iş dünyasının önde gelen isimlerini nasıl bir araya getiriyorlar? Bu yılın koordinatörü olan Endüstri Mühendisliği 2. sınıf öğrencisi Melih Yahşi, anlatıyor:
“Önce yıl içinde gündeme en çok gündeme gelen konuları belirliyoruz. Bu konuda çalışan 15 kişilik bir ekip oluşturduk. Bu arkadaşlar, yıl boyunca gündemi takip ederek araştırmalar yapıyor. Bu araştırmalar sonunda hazırladığımız anketlerle panel konu başlıklarını ve konuşmacıları belirliyoruz. Özellikle yıl içinde yatırımları ve başarılarıyla ön plana çıkmış şirketleri yakın takibe alarak yöneticileriyle doğrudan iletişime geçiyoruz.”
Özel ekipler oluşturup sunum hazırlıyorlar
İTÜ Rektörlüğü’nün organizasyona katkısını çok önemsiyorlar. Yahşi, “Rektörlüğün sağladığı bağlantılar ve rektörümüzün verdiği destek yazısıyla daha ciddi bir organizasyon olduğumuzu tüm şirketlere, yöneticilerine ve yurt içi ve yurt dışındaki öğrencilere rahatça gösterebiliyoruz” diyor. Ama yine de şirket yöneticilerinin öğrencilerin davetine hemen yanıt vermeleri zor oluyormuş. Önce, İTÜ Yatırım Kulübü olarak randevu isteyip organizasyonu tanıtıyorlarmış. Üst düzey yöneticiler çok sayıda öğrenci organizasyonlarından davet aldıkları için görüşmelerde kendilerini en iyi şekilde ifade etmek ve diğerlerinden farklarını göstermek için çalışıyorlarmış. Yahşi, “Bu toplantılara yönelik özel çalışmalar yapıyoruz. Ekibimizden belirlediğimiz arkadaşlarla günler öncesinden çalışmalara başlayıp özel sunumlar hazırlıyoruz” diyor. En büyük yardımcıları da geçmiş yıllardaki organizasyonlara katılan, yine iş dünyasının tanınmış isimlerinin GOBI hakkında düşüncelerini içeren metin ve videoları oluyormuş.
Takım ruhuyla hareket ediyorlar
İki yıl önceki organizasyonun genel koordinatörlüğünü yapan ve bu yılın denetim kurulu üyesi olan Yunus Aycan ise GOBI’nin uluslar arası öğrenci ayağını anlatıyor. İşletme Mühendisliği 4. sınıf öğrencisi Yunus, organizasyonun genel olarak koordinasyonunu denetliyor. “90 kişilik kalabalık ekibin büyük faydasını görüyoruz ancak yılın başında bir araya gelen bu arkadaşlarımızın daha önce birbirlerini hiç tanımadıklarını göz önüne alırsak, başlangıçta biraz güçlük çektiğimizi söylemem gerekir” diyor. Yunus, çalışma alanlarını komitelere ayırarak organizasyon takibini kolaylaştırıyormuş. “Öncelikli hedefimiz takımda birbirini tanımayan arkadaşlarımıza yönelik sosyal aktiviteler düzenleyip kaynaşmalarını sağlamak ve çalışmalardan önce samimi arkadaşlıklara dayalı takım ruhunu kazanmak” diyor.
Yabancı öğrencileri CV’lerine göre davet ediyorlar
Organizasyon sadece iş dünyasının tanınmış simalarını öğrencilerle buluşturmuyor, aynı zamanda uluslar arası bir etkinlik. Her yıl yurtdışından misafir öğrenciler, bu organizasyon için İstanbul’a geliyor. Yunus, geçen yıl Surinam, Hindistan ve Çin’den katılım olduğunu, bu yıl ise toplam 85 yabancı öğrencinin çoğunluğunun Avrupa ülkelerinden geleceğini söylüyor. Öğrencileri seçerken de çok titiz davrandıklarını anlatıyor:
“Önce Erasmus ofisleri, öğrenci kulüpleri, rektörlük bağlantıları ve sosyal ağları kullanarak geniş çaplı tanıtımlar yapıyoruz. Amerika, İngiltere, Avrupa-Afrika ve Arap ülkelerinden kayıt alıyoruz. Gelen kayıtlarda özgeçmiş (CV) başvurularını değerlendirerek yabancı öğrencileri kabul ediyoruz. Örneğin bizim panel konusu olan yönetim kongrelerine katılmış, Erasmus yapmış, yatırım konularında eğitim alan öğrencileri seçiyoruz. Çünkü bu ziyaretlerin yalnızca bir İstanbul gezisi gibi algılanmasını istemiyoruz.”
Türkiye’den katılacak öğrenciler için ise böyle bir özgeçmiş kıstası yok. İsteyen herkes katılabiliyor.
Bu arada yurtdışından gelen yabancı öğrenciler için İstanbul’un turistik bölgelerine geziler düzenleniyor ve konaklamaları sağlanıyor. Yunus bu konuda otellerden tek tek fiyat topladıklarını ve kendilerine en uygun gelen otelde yabancı akranlarının konaklamasını sağladıklarını söylüyor.