Güncelleme Tarihi:
Kitap dağıtımı yaygınlaştırıldı. Eğitim reformları gerçekleştirdi, eğitim altyapısını temelden değiştirdik. Öğretmen sayımızda olağanüstü artış sağladık. Milli Eğitim camiamız 22 milyon öğrencisi, 850 bin örgün ve yaygın öğretmeniyle toplumun en geniş kesimini oluşturuyor.
Arkadaşlarımıza da talimat verdim. 12 yılda ne yapmışsak, yapısal değişim. Elimizde yeni projeleri de anlık çözüm yollarını da gözden geçirerek bir analiz yapalım. Milli eğitimimin hala yapısal reformlara ihtiyacı var.
En kısa zamanda bunları gözden geçireceğiz. Kendimde bir öğretmen aynı zamanda öğrenci olarak, onun için yanımdan kitabı eksik etmeyen biri olarak, şunu bir kez daha vurgulamak istiyorum ki yeni bir eğitim felsefesini yaygınlaştırmak durumundayız.
Mekansal ve niceliksel değişiklik çok önemlidir. bundan sonra da öğretmen ve derslik ihtiyacımız, bunların ilçe bazına kadar indirilmesini ve her ilçede yeni politika geliştirilmesi talimatı verdim.
Artık öğrencilerimiz tek eğitimle 30'un altında sayıyla modern eğitimin imkanlarına kavuşacaklar. Bunları sağlasak da eğitimin esası bu araçlar değildir. Eğitimin esası öğretmenle öğrencinin buluşmasıdır.
Bilgi aşığı olan bir öğretmen, bunu öğrenciye aktarırken o aşkla anlatır. Öğrencinin zorla girdiği, öğretmenin ders ne zaman biter diye düşündüğü anda şartlar ne kadar iyi verilmiş olursa olsun istediğimiz neticeyi almayız.
Öğretmenlerimizin şartları itibariyle de nitelikleri itibariyle de toplumun geleceğinin sigortalarıdır.
Hiç birimiz ilk okul öğretmenimizi unutmayız. Emin olun annemi kaybetmiş gibi, cenazesine de bizzat gidip katıldım. Hala da onu rahmetle anarım. Bu öğretmen-öğrenci sevgisini derinliğini yaşatmamız lazım.
Biraz önce bir projeyi heyecanlandırdığı için paylaşmak isterim. Eğitim iki şey için yapılır, bilgi sahibi olmak ve bilgi inşasında yer almak için. İkincisi de meslek sahibi olmak.
Mesleki teknik eğitimin yenilenmesi ve güçlendirilmesi ve istihdama hemen gidecek şekilde olması lazım. Mesleki ve teknik eğitim sadece milli eğitimin imkanlarıyla yürütülebilecek çalışma değildir.
İş adamları iş veren kuruluşları TESK TOBB bu mesleki eğitimin içinde olmalı. Çocuk hem mesleki eğitim alıyor, aynı zamanda da iş yerinde de iş imkanı bulmak üzere kontak kuruyor.
Bana da twitter'dan yüzlerce binlerce şey geliyor. Öğretmenlerimizin içleri ferah olsun. Geleceğimizin teminatı onlar. Ama objektif planlama yapılması zaruret. Bu cuma 40 bin meslektaşımı Anadolu’nun her yere göndereceğiz.
Yine bu sene Aralık'taki şurada temel konusu öğretmenler olacak. Dünyanın en iyi sınıfları olsa eğitimi verecek olan öğretmendir.
AİHM KARARIYLA İLGİLİ MÜFREDAT VE DERS KİTAPLARINDA BİR DEĞİŞİKLİĞE GİDİLECEK Mİ? ÖĞRENCİLERE DİN DERSİNDEN ÇEKİLME HAKKI TANINACAK MI?
AİHM kararının detaylarını inceleyeceğiz. Biz AİHM kararlarına ön yargılı yaklaşmayız. Ama AİHM kararlarının farklı nasıl kararlar verildiği de malum. Bazı ülkelerde bırakınız Türkiye'de din kültürü ahlak dersi, bazı ülkelerde öğrenciler kiliseye götürülüyor. Bütün bu uygulamaları göz ardı edip de Türkiye'de bunu dini baskı amacı gibi yansıtma çabalarını kabul etmemiz mümkün değil.
Hele hele Türkiye'nin çevresindeki gelişmelere baktığınızda bu Türkiye için elzemdir. Eğer devlet, dini telakki ailede öğrenilir. Ama doğru ve sağlam bir dini bilgi eğitimle verilmezse, işte çevremizdeki radikalleşmenin kaynağını teşkil eden düzensiz dini bilgiyi denetleme imkanı kalmaz.
BİR ATEİSTİN DAHİ…
Ateistler tarafından kabul edilen bir gerçek olan, inanç sistemi olarak da yaşamıştır. Burada din kültürü ve ahlak dersine Türkiye'de duyulan ihtiyaç, başka ülkelere göre farklı olabilir.
Ben nasıl Marksist değilsem ama Marksizmi bilmem, bir ateistin dahi din kültürü bilgisi sahibi olması zarurettir.
Türkiye'de ve Ortadoğu’da balkanlarda hiçbir sosyal olayı din olgusu dışında anlamak mümkün değil, gelişmeleri görüyorsunuz. çevremizdeki ülkelerde doğru bir din kültürü, dinleri karşılıklı anlayışa dayanan şekilde öğretilmiş olsaydı bazı olaylar yaşanmazdı.
Mesele burada müfredattır. Ben böyle bir baskı unsuru görmedim. Varsa konuşulabilir, tartışılabilir.
KÜRTÇE EĞİTİM İÇİN OKULLAR AÇILDI. VALİLİKLER TARAFINDAN KAPATILDI. AMA DİYARBAKIR'DA BİR OKULUN MÜHRÜ SÖKÜLDÜ. NE SÖYLERSİNİZ?
Bu olayın üç boyutu var. Bizim herhangi bir Türkiye'de konuşulan dile ön yargılı yaklaşmadığımızı herkes bilir. Bundan çok değil 10 sene önce Kürtçe yayın yapan ulusal kanal, seçmeli ders olan okullar, öğretmen yetiştiren üniversite bölümleri olacak denseydi kimse
Kürtçe bizim güzel Türkçemiz gibi, bir dilimizdir. Bir çok başka lehçe ve diller gibi. Her birisi saygındır, her birisi azizdir. Çünkü insanlar arasında o dilin aktarılma kullanılması önemlidir. Muhabbetle konuştuğumuzda her dil güzeldir.
Bu konuda da devrimsel adımlar attık. Bu sene yeni bir dönem başlıyor. İlk defa Kürtçe öğretmen görevlendirilecek. Bu adımları atarken, bazı çevrelerin sanki bu çevrelerin onların baskısıyla atılıyor gibi kamu düzenini bozacak şekilde adımlar atması kabul edilemez.
Nasıl Kürtçe saygınsa, hepimiz bunu biliyorsak, bütün kurumlar da bilmelidir ki Türkiye bir hukuk devletidir ve kamu düzeni esastır. Okul açmanın da bir prosedürü var. Ama herhangi bir benim çözümün tek çözümdür diyerek, dayatmayı yapamaz. Buna da izin vermeyiz.
Üçüncü boyut ise, okullarımıza yönelik molotoflu saldırılar şiddettir, terördür. Siz hem özgürlükten bahsedeceksiniz bir de yetmeyecek eğitim amacıyla oraya giden öğrencilerin öğretmenlerin hayatını riske ederek bazı okullara molotof atacaksınız. En fazla o bölgede yaşayan çok samimi vatandaşlarımızın çocukları etkilenir.
BAKAN AVCI’NIN SÖZLERİ GÜLÜMSETTİ
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Başbakan Ahmet Davutoğlu’na açıklamasının ardından rozet hediye edeceği sırada “Başbakan” yerine yanlışlıkla “Sayın Bakanımız” dedi. Yaptığı hatayı fark eden Avcı, sözlerini “Sayın başbakanımız” diyerek düzeltti. Bu sözler Avcı’nın kendisi başta olmak üzere Davutoğlu ve salondakileri de gülümsetti.
Öğretmenlerin gönlü ferah olsun
Öğretmenlerimizin gönülleri ferah olsun. Onların en iyi şekilde bu sürece katılmaları için zaten elimizden geleni yapıyoruz. Geleceğimizin teminatı onlar. Ama Türkiye'nin ihtiyaçları ve eğitimin ihtiyaçları göz önüne alınarak, objektif planlama yapılması zaruret. Eğitimin esası sağlanan araçlar değil, öğretmen ve öğrencinin buluşması. Bu buluşma aşık ile maşukun buluşması gibi olursa o öğretmenin mekanları kullanabilir. Bilgi aşığı öğretmen bilgiyi öğrenciye aktarırken aşkla anlatır. Bilgi aşığı öğrenci de öğretmenin önüne geldiğinde bilgiyi şevkle alır. Aksi takdirde öğrenci sınıfa zorla girer, öğretmen ‘Acaba ders ne zaman biter’ diye düşünmeye başladığında mekan ne kadar iyi olursa olsun, hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı’nca şartlar ne kadar iyi verilmiş olursa olsun istenilen netice alınamaz. Eğer iyi şartlar verilmemişse, iyi donanım onlara verilmemişse, fedakarlıklara hazır hale gelmemişlerse, bir müddet sonra eğitim mekanik hale dönüşür.
Diğer önemli konu ise müfredat. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’yla da bu konuyu detaylı konuşacağız. Müfredatın hem köklü kültürü yansıtacak, hem de küresel bilgiyi kullanılabilir nitelikte olan bir gelecek perspektifini barındırması gerekiyor. Öğretmen kalitesini artıracağız, öğretmenlerin meslek aşkını artıracağız
Mesleki teknik eğitimin yenilenmesi, güçlendirilmesi ve istihdama hemen gidecek şekilde hazır hale getirilmesi gerekiyor.
Arkadaşlarımıza bu konuda talimat verdim. Mesleki ve teknik eğitim sadece Milli Eğitim Bakanlığımızın ihtiyaçları, ihtiyaç tanımları ve imkanlarıyla yürütülebilecek bir çalışma değil. Türkiye'de bu mesleki formasyonu kullanacak olan iş adamları, işveren kuruluşları, TESK, TOBB, bütün esnaf teşkilatları bu mesleki eğitimin parçası haline gelmeliler. 105 pilot proje şu anda yürüyor.
40 bin öğretmen atanacak
Cuma günü 40 bin öğretmen ataması yapılacak. ‘Niye bu branşlarda, niye diğer branşlarda değil’ diye Milli Eğitim Bakanı’na sorular sordum, gerekli cevapları aldım. Kontenjanlar Türkiye’deki tüm öğretmen açığı tek tek branşlardaki öğretmen açığına oranlanarak, son derece objektif kriterlerle tespit ediliyor. Bana da sosyal medya üzerinden branş dağılımı ile ilgili yüzlerce, binlerce mesaj geldi. Öğretmenlerimizin gönülleri ferah olsun. Onların en iyi şekilde bu sürece katılmaları için zaten elimizden geleni yapıyoruz. Geleceğimizin teminatı onlar. Ama Türkiye'nin ihtiyaçları ve eğitimin ihtiyaçları göz önüne alınarak, objektif planlama yapılması zaruret. Bu Cuma inşallah 40 bin yeni meslektaşımı, hepimiz için Türkiye'nin Anadolu'nun, her yerine göndereceğiz. Allah yollarını açık etsin. Verecekleri, anlattıkları dersleri bereketli, feyzli kılsın.
Milli Eğitim Şurası Aralık'ta yapılacak. Şuranın temel konusu öğretmenlerin niteliğinin, kalitesinin geliştirilmesi olacak. Dünyanın en iyi sınıfları olsa eğitimi verecek öğretmendir. Öğretmenlik bir anda öğrenilmez. Eğitimcilerin hayatın her aşamasında kendilerini yenilemeleri gerekiyor. Önümüzdeki dönemde bu yapısal reformlar ve diğer hususlarla birlikte daha kapsamlı bir milli eğitim stratejisini, geleceğimizi teminat altına alacak ve 2023 hedeflerini gözeten bir milli eğitim stratejisini hep beraber çalışarak geliştireceğiz. Bu çalışmalara imkan verdikçe, bir başbakan olarak değil bir öğretmen olarak, bir öğrenci olarak katılmayı arzu ediyorum. Hiçbir şey şu anda Türkiye'de eğitim konusundan daha elzem değil.