Güncelleme Tarihi:
Ankara'daki Cebeci Ortaokulunda görev yapan 15 yıllık Türkçe öğretmeni Doksöz, Kovid-19 salgını nedeniyle marttan itibaren ağırlıklı olarak uzaktan eÄŸitimle okullarına devam eden öğrencilerinin ders motivasyonlarını artırmak, eÄŸitimlerini daha etkili ve eÄŸlenceli hale getirmek amacıyla elini taşın altına koydu. Salgın döneminde "Türkülerimiz YeÅŸeriyor", "Her Güne Bir Kitap", "Tekerlemeler Dilimde, Dilim de GeliÅŸmekte", "Deyimler Kovid-19'a Karşı", "Her Güne Bir Åžiir" gibi projelerle öğrencilerine ulaÅŸan Doksöz, "Bana Bir Masal Anlat Öğretmenim" projesiyle de okul sınırlarını aÅŸarak Türkiye genelindeki çocukları masalların dünyasında yolculuÄŸa çıkardı.    Â
5 BİN ÇOCUĞA MASAL ANLATTI
Doksöz, Kovid-19 salgınının çocukların korku ve kaygılarını artırdığına, uzak kaldıkları okula karşı motivasyonlarını da düşürdüğüne dikkati çekerek, projeleriyle çocukların yaÅŸadığı bu olumsuz etkileri en aza indirmek istediÄŸini vurguladı. Doksöz, çocukların hayal dünyasını geliÅŸtirmek amacıyla uyguladığı "Bana Bir Masal Anlat Öğretmenim" projesine iliÅŸkin, ÅŸu bilgileri paylaÅŸtı:    Â
"Masalın çocuÄŸun geliÅŸimine çok büyük katkıları var. Bu projeyle hem kendi yazdığım masalları hem de Anadolu'muzun güzel masallarını çocuklarıma aktardım. Hem farklı masallarla hem de kültürel köklerimizle tanışıp dijital dünyadan mümkün olduÄŸunca çocukları uzaklaÅŸtırarak teknoloji bağımlılığının önüne geçmeye çalıştım. Önce okulumdaki öğrencilere masal anlatırken bir anda Türkiye'nin farklı illerinden bana gelen teklifler doÄŸrultusunda masallar anlatmaya baÅŸladım. Ordu, Hatay, Kayseri ve daha birçok ilden yaklaşık 5 bin çocuÄŸa ulaÅŸtım. Proje, çocuklar üzerinde çok etkili oldu. Bir süre sonra çocuklar da masal anlatmaya baÅŸladı. Hatta anlattıkları masalları resimlediler."    Â
Çocukların, Türkiye'nin kültürel özelliklerini taşıyan masalları öğrenmesinin önemine iÅŸaret eden Doksöz, yayımlanmış 10 masal ve 1 ÅŸiir kitabının olduÄŸunu da belirtti.    Â
ÇOCUKLAR HİÇ DÄ°NLEMEDÄ°KLERÄ° TÃœRKÃœLERLE TANIÅžTI    Â
Salgın döneminde uyguladığı bir baÅŸka proje olan "Türkülerimiz YeÅŸeriyor" ile çocukların daha önce hiç dinlemedikleri türkülerle tanıştığını, bunların hikayelerini araÅŸtırdığını anlatan Doksöz, "Her Güne Bir Kitap" projesinde de çocukların okuma alışkanlıklarını geliÅŸtirmeyi, ekrandan günün belli saatlerinde uzak kalmalarını saÄŸlamayı amaçladığını söyledi.    Â
Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak her biri için ayrı kitaplar belirlediÄŸini dile getiren Doksöz, velilerden de bu projelerle ilgili çok olumlu dönüşler aldığını ifade etti.    Â
Doksöz, "Tekerlemeler Dilimde, Dilim de GeliÅŸmekte" projesiyle ise çocukların dil becerilerini geliÅŸtirirken uzaktan eÄŸitim sürecini eÄŸlenceli hale getirmek istediÄŸini, çocukların tekerleme söylerken çektikleri videoları kendisine ilettiÄŸini belirtti.    Â
DEYÄ°MLER KOVÄ°D-19'A KARÅžI
Türkçe öğretmeni Sultan Doksöz, "Deyimler Kovid-19'a Karşı" projesiyle deyimlerin anlatımdaki güzelliÄŸini ve gücünü öğrencilerime göstermeyi amaçladım. ArkadaÅŸlarıyla birlikte deyimler sözlüğünü okuyarak daha önce hiç duymadıkları, bilmedikleri deyimleri öğrendiler. Daha sonra bu deyimleri resimlediler. Böylece teknolojiden biraz daha uzaklaÅŸarak boyaların renkli dünyasına geçiÅŸ yapmış oldular." diye konuÅŸtu.    Â
HER GÜN BİR ŞİİR
Öğrencileri ve ailelerinin "Her Güne Bir Åžiir" projesi kapsamında salgın süresince akÅŸamları lambaları söndürüp birlikte ÅŸiir okuduÄŸunu dile getiren Doksöz, "Aile baÄŸlarını, ebeveynler ve çocuklar arasındaki iliÅŸkiyi güçlendirmek amacıyla 'Her Güne Bir Åžiir' projemle akÅŸamları ÅŸiir okuduk. Åžiir, çocuÄŸa dilin matematiÄŸini kavratır, duygusal zekasını geliÅŸtirir. Bu durum günümüzde çok ihtiyacımız olan konulardan biri. Çünkü okuduÄŸunu anlamayan bir sürü öğrencimiz var. Ben ÅŸiirle, çocukların algılama, anlama düzeylerinin çok geliÅŸeceÄŸine inanıyorum." deÄŸerlendirmesinde bulundu.    Â