Bakan Selçuk: Yetenek taramalarını zeka testine indirgemek haksızlık olur

Güncelleme Tarihi:

Bakan Selçuk: Yetenek taramalarını zeka testine indirgemek haksızlık olur
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2019 11:34

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, bakanlık olarak öğrencilerin ilgi, yetenek ve becerilerini erken yaşta belirleyebilmek amacıyla tarama çalışmaları yürüttüklerini hatırlatarak, “Böylece çocuklarımıza ilgi, yetenek ve yönelimlerine göre rehberlik edebileceğiz" dedi. Bu çalışmayı sadece zeka (IQ) testine indirgemenin büyük bir haksızlık olduğunu belirten Bakan Selçuk, “Zira bir çocuğun kabiliyeti, merakı ve gönlünün muradının kaderi bir gün tesadüfen keşfedilmeye bırakılamaz" diye konuştu.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından öğrenciler için Türkiye genelinde başlatılan ilgi, kişilik, yetenek ve beceri taramalarıyla öğrencilerin bu konulardaki yönelimlerinin erken yaşlarda belirlenmesi ve öğrenim hayatları boyunca doğru bir şekilde yönlendirilebilmeleri amaçlanıyor.

Tarama çalışmaları, öğrencinin tanınması ve bu tanımanın takibinin yapılarak, öğrenciye eğitim yolculuğunda kişiselleştirilmiş bir yol haritası sunulabilmesi için önemli bir aşama olma özelliğini taşıyor. Bu taramalar, öğrencilerin becerileri, sözel yetenekleri, analiz yapabilme, çıkarımlarda bulunma, eleştirel düşünme, resim, spor, müzik gibi sanatsal ve bedensel faaliyetlerde yatkınlıklarının tespiti ile çocuğun potansiyelinin açığa çıkartılmasına yönelik çıktıları beraberinde getirecek. Taramalar sonucunda elde edilen sonuçlar da bakanlık tarafından geliştirilen ‘e-rehberlik’ modülüne işlenecek. Böylelikle veriler üzerinden izleme geliştirme çalışmaları yapılacak. Bunun sonucunda çocukların, yeteneklerine ve ilgi alanlarına göre yönlenmesine rehberlik edilecek.

Haberin Devamı

‘BİR ÇOCUĞUN KABİLİYETİ TESADÜFEN KEŞFEDİLMEYE BIRAKILAMAZ’
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, geçen yıl 800 bin öğrencinin yetenek tarama çalışmalarının gerçekleştirildiğini söyledi. Bu taramaların sonuçlarının, e-rehberlik modülüne işlendiğini ve modül üzerinden izleme geliştirme süreçlerine geçildiğini anlatan Selçuk, şöyle konuştu:
"Bir çocuğun yeteneğini keşfetmek ve onu doğru yönlendirmek, hem onun için hem de ülke için en değerli hediyelerden biri. MEB olarak öğrencilerimizin ilgi, yetenek ve becerilerini erken yaşta belirleyebilmek amacıyla tarama çalışmaları yürütüyoruz. Böylece çocuklarımıza ilgi, yetenek ve yönelimlerine göre rehberlik edebileceğiz. Geçtiğimiz yıl 800 bin öğrencimizle gerçekleştirdik. Bakanlık olarak hedefimiz, bu taramaları ülke genelinde tüm çocuklarımızla birlikte yapmak. Bu taramaları, çocuklarımız için pedagojik açıdan çok değerli görüyorum. Böylesi kıymetli bir çalışmayı, zeka (IQ) testine indirgemek büyük bir haksızlık olur. Zira bir çocuğun kabiliyeti, merakı ve gönlünün muradının kaderi bir gün tesadüfen keşfedilmeye bırakılamaz."

BAKMADAN GEÇME!