Bakan Selçuk: LGS'de ezbere dayalı soru sormuyoruz

Güncelleme Tarihi:

Bakan Selçuk: LGSde ezbere dayalı soru sormuyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2019 10:02

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, LGS'de ezbere dayalı soru sorulmadığını belirterek, "Yorumlama, akıl yürütme, eleştirel düşünebilme, okuduğunu anlama, çıkarım yapabilme gibi becerileri isteyen sorular geliyor. LGS'nin içeriği aslında eğitim sisteminin iyileştirilmesine de hizmet ediyor. Çünkü sorunun bakış açısı değişiyor. Eskiden sadece bir sorunun şablonunu ezberleyerek bir soruyu çözme ihtimali vardı ama şimdi okuduğunu anlama o kadar öne çıktı ki çocuğun sürekli sevdiği konularda kitap okuması gerekiyor" dedi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, canlı yayın konuğu olduğu TRT Haber'de soruları yanıtladı. Liselere yerleştirme sistemi kapsamında 1 Haziran'da yapılacak Liselere Geçiş Sınavı'na (LGS) yönelik soru üzerine Selçuk, eğitim sistemindeki dönüşümlerin uzun soluklu olduğunu belirtti. Selçuk, "Eğer acele eder de ani fren, ani gaz yaparsanız eğitim sistemlerinde, bugünkü çözümlerimiz yarınki problemlerimiz olur. Bu yüzden çayın demlenmesi gerekiyor. Yani 'Bu sene hemen sınavı kaldırdık' diyerek koşulları hazırlamadan sınav kalkmaz" diye konuştu.

Okulların arasındaki farkı azaltmadan, öğretmen eğitimine gereken yatırımı yapmadan sınavın kaldırılması veya müfredatın değiştirilmesinin bozucu bir etki oluşturabileceğine işaret eden Selçuk, mevcut durumu aniden değil koşullar iyileştikçe değiştirmeye yönelik bir bakış açısı taşıdıklarını söyledi.

Haberin Devamı

'İYİLEŞMELER KÜÇÜK DOKUNUŞLARLA İLERLİYOR'
Bakan Selçuk, liselere giriş sistemindeki iyileştirmelerin de bu anlamda küçük dokunuşlarla ilerlediğini belirterek, bu yıl sınavda 40 soruluk sayısal alanın süresinin 80 dakikaya çıkarıldığını hatırlattı. Buna çocuklar gözlemlenerek karar verildiğini anlatan Selçuk, şöyle konuştu:
"Bu arada da sınavla ilgili bazı küçük değişiklikler yapılıyor. Örneğin, ezbere dayalı soru sormuyoruz. Yani yorumlama, akıl yürütme, eleştirel düşünebilme, okuduğunu anlama, çıkarım yapabilme gibi becerileri isteyen sorular geliyor. Çocuklar bunu birden bire görüp şok olmasınlar diye aylardır örnek soruları da yayımlıyoruz.

Anne-babalar ve çocuklara mesaj veriyoruz, diyoruz ki 'Sakin olun, hiç görmediğiniz, bilmediğiniz bir soru çıkmayacak. Bunların benzerleri çıkacak.' Fakat geçmişten beri eleştirel düşünme, akıl yürütme, çıkarım yapma gibi ezbere dayalı olmayan soru tipine alışkın değilse çocuklarımız biraz zorlanabilirler ama hazırlanıyorlar, öğretmenlerimiz de bu konuda gereken değişiklikleri ders işleyişlerinde yapıyorlar. Bu çerçevede baktığımızda LGS'nin içeriği aslında eğitim sisteminin iyileştirilmesine de hizmet ediyor. Çünkü sorunun bakış açısı değişiyor. Buradan şöyle bir mesajı çocuklara vermek mümkün; eğer çocuk çok kitap okumuyorsa bu sınavlarda zorlanır. Eskiden sadece bir sorunun şablonunu ezberleyerek bir soruyu çözme ihtimali vardı ama şimdi okuduğunu anlama o kadar öne çıktı ki çocuğun sürekli sevdiği konularda kitap okuması gerekiyor. Dolayısıyla LGS'nin kitap okumayı arttırması da bekleniyor ve sınıftaki dersi işleme metot ve tekniklerinin dönüşmesini de gerektiriyor. Yani sistem iyileşiyor bir taraftan."

BAKMADAN GEÇME!