Güncelleme Tarihi:
Bakan Özer’in yanı sıra İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Geliştirme ve Yetiştirme Genel Müdürü Cevdet Vural ve Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay Morkoç da 8 Ekim’e kadar devam edecek olan seminere katıldı. Şu ana kadar 3 bin okul yöneticisiyle buluştuklarını belirten Bakan Özer seminerin açılış konuşmasında şunları söyledi:
ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİ ELEKTRONİK ORTAMDA İZLENECEK
“Okullarımız çok daha güçlü, okul yöneticilerimiz eğitim kapasitesi çok daha güçlü olan sürekli bir eğitim ortamında çalışmaya devam edecekler. Öğretmenlerimizin meslek ve kişisel gelişimlerini sürekli destekleyeceğiz. Öğretmenlerimizin çok daha kolay bir şekilde ders anlatması için destekleyici mekanizmaları da devreye sokmaya devam ediyoruz. İnşallah yakın zamanda da bir dijital platformu öğretmenlerimizle buluşturacağız. Orada da öğretmenlerin eğitim süreçlerinde öğrencilerin bireysel kazanımlarını değerlendirmesiyle ilgili bir sisteme geçeceğiz. Yeni geliştirdiğimiz sistemde öğrenci derslerinde hangi seviyede olduğunu kendisi görecek. Öğretmen de öğrencisinin gelişimini elektronik ortamda sürekli izleyebilecek.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ TARİHİN EN YÜKSEK ORANINDA
2020 yılını öğretmen başına ortalama 44 saatlik eğitimle tamamladık. 2021 yılında bu yaklaşımları yeni sisteme dahil etmeye başladık. Öğretmen bilişim ağlarını devreye soktuk, okul temelli mesleki gelişim eğitimlerine bir anda öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin inanılmaz bir teveccüh gösterdiklerini gördük. Ve 2021 yılını öğretmen başına düşen eğitimi 92 saatle kapattık. 2022 yılı hedefimiz öğretmen başına eğitim saatini 120 saate çıkarmak. Daha 10’uncu aydayız daha önümüzde 3 ayımız var ve şu anda öğretmen başına eğitim saati 192 saate ulaşarak tarihin en yüksek oranına çıktı. Eğer bakanlık öğretmenlerini, okul yöneticilerini dinler, kulak kabartır, taleplerini yerine getirirse öğretmenlerimizin kişisel gelişimiyle ilgili hiçbir problemi kalmaz. İşte bundan güç alarak artık her geçen gün yeni yaklaşımlarla öğretmenlerimizi desteklemeye devam edeceğiz.
İSTANBUL’DA YÖNETİCİ AKADEMİSİ KURDUK
Okul yöneticilerimizi de sürekli desteklememiz gerekiyor. Mevzuatlarla, süreçlerle ilgili her türlü bilgilendirme, aynı zamanda okul yöneticilerimizin özellikle liderlik özelliklerini güçlendirmesi, rol modeli olarak okullarında kendilerini gösterebilmeleri için kişisel gelişimlerine çok daha fazla ağırlık vermemiz gerektiğine karar verdik. İstanbul'da Yönetici Akademisi kurduk inşallah yakın zamanda da binasını aktif hale getireceğiz. Tarih, Kültür ve Medeniyet Bilinci Seminerleri ile İstanbul'a ilk kez gelen okul yöneticilerinin olduğunu gördük. O zaman dedik ki bu işi okul yöneticilerimizin İstanbul buluşmalarıyla bitirmeyelim öğretmenlerimizin de İstanbul buluşmalarına başlayalım. İşte geçen hafta ilk öğretmen İstanbul buluşturmalarını gerçekleştirdik. Ama öğretmen sayısı çok yüksek olduğu için bunu sadece İstanbul'da yapmayacağız. Daha farklı illerimizde de Çanakkale'de, Bursa'da, Konya'da, Gaziantep’de Türkiye'nin farklı noktalarda da inşallah yaygınlaştıracağız.
BU EĞİTİMDEKİ DÖNÜŞÜMÜN TAÇLANDIRILMASI
Öğretmenlik meslek kanunu bu haliyle son değil, sadece bir başlangıçtır. Sonrasında ilavelerle, iyileştirmelerle yol alacak. Ama önemli olan öğretmenlik meslek kanunun olmasıdır. 20 yıllık eğitimdeki dönüşümün aslında taçlandırılmasıdır. Hükümetimizin de Milli Eğitim Bakanlığının da öğretmene ne kadar değer verdiğinin en somut göstergelerinden bir tanesi. Şimdi Öğretmen Meslek Kanunuyla ilgili diğer haklar ve kariyer sistemiyle ilgili düzenlemeler inşallah 2023 ve 2024 yılında yeni ilavelerle devam edecek. Bizim derdimiz öğretmenimizin sürekli yanında olmak, onun koşullarını iyileştirmek, çok daha sağlıklı ortamlarda çalışmasını sağlamak. Bizim başka hiçbir derdimiz yok.”