Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, matematik seferberliği kapsamında Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’ndeki 'Matematik Dijital Eğitim Platformu Tanıtım Töreni’ne katıldı. Matematiğin herkese lazım olduğunu söyleyen Bakan Özer şöyle konuştu:
“Tüm vatandaşlarımızın matematik öğrenmeye ihtiyacı var. Çünkü matematik, hayatı anlamanın, hayatın içindeki gizli verileri okuyabilmenin ve rasyonel bir şekilde geleceğe projeksiyon yapabilmenin en önemli enstrümanı. Matematik hepimiz için vazgeçilmezdir. Özellikle 21’inci yüzyılın mesleklerindeki hızlı kırılmalar, dönüşümler ve yeni beceri taleplerinde üç beceri öne çıkıyor. Türkçe, matematik ve yabancı dil.
YAZ OKULU ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTIRACAĞIZ
Matematikle ilgili paradigmayı da değiştireceğiz. Bakanlık olarak matematikle ilgili söz konusu problemi kısa süre içerisinde gidermek için büyük çaba gösteriyoruz. Bunun ilk adımını yaz okullarıyla başlattık. Bu yaz öğrencilerimizi, çocuklarımızı yalnız bırakmadık. Bilim ve sanat merkezlerinde bilim ve sanat yaz okulları, diğer taraftan matematik seferberliği kapsamında 4’üncü sınıftan 12’nci sınıfa kadar matematik yaz okulları, aynı zamanda 4’üncü sınıftan 12’nci sınıfa tüm öğrencilerimizin ücretsiz olarak yaralandığı İngilizce yaz okullarını açtık. Yaklaşık 1 milyon çocuğumuz bu kurslardan yararlandı. İnşallah, sahadan aldığımız geri beslemelerle önümüzdeki yazlar da her tatilde, vatandaşlarımızın ücretsiz olarak gittiği, her noktada ulaşabildiği yaz okulu çeşitliliğini artırmaya devam edeceğiz. İşte bugün de bu çalışmaların bir aşaması olan Matematik Dijital Eğitim Platformu’nun tanıtımını yapıyoruz. Bugün itibarıyla açacağız. İçinde eğitimin tüm seviyelerinde, tüm kademelerindeki öğrencilerimizin yararlanabileceği, materyallerin olduğu ama bir oyun kıvamında, zevk alabilecekleri, barışabilecekleri bir şekilde enstrümanların yerleştirildiği bir platform. Bu platform bir başlangıç, mutlaka eksiklikleri vardır ama TÜBİTAK’ımızın destekleriyle, Bakanlığımızın tüm bürokratlarının destekleriyle sürekli yenilenerek hem öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz aynı zamanda velilerimizin de keyifle takip edebileceği bir platformu eğitim sistemimize kazandırmış olmanın mutluluğunu taşıyoruz.
3 BİN ANAOKULUNU TAMAMLAYACAĞIZ
Okul öncesi eğitime erişime yönelik projeyi başlattığımız zaman Türkiye’nin 81 ilinde, 922 ilçesinde 2 bin 872 tane bağımsız anaokulu vardı. Bir yıl içerisinde bu eksikliği gidermek için beklemeye tahammülümüz yok. Bir an evvel bunu devreye sokmamız lazım. 3 bin anaokulu yapmak için yola çıktık. Bugün itibariyle 1210 bağımsız anaokulunu hizmete açtık. Yıl sonuna kadar 3 bin anaokulunu tamamlayacağız. Bu hedefi koyduğumuz zaman Türkiye’de okul öncesi eğitimdeki okullaşma oranı, 5 yaşta yüzde 78’di. Şu anda yüzde 93 ve yıl sonuna kadar bunu yüzde 100’e ulaştıracağız.”
MATEMATİK KEŞİF SÜREÇLERİ DESTEKLENİYOR
Matematik Dijital Eğitim Platformuyla, öğretim programına bağlı olmadan matematiğe animasyonlar, videolar ve etkileşimli içeriklerle kaynak sunarak matematiğin keşif süreçlerini desteklemek, sınıfta öğrenilenleri dijital oyunlarla eğlenerek, öğrencilerin matematik eğitimini pekiştirmesini sağlamak amaçlanıyor. Ayrıca okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarını desteklemek üzere materyal uygulama örneklerine platformda yer veriliyor.
Matematik Seferberliği kapsamında hayata geçirdiğimiz "Matematik Dijital Eğitim Platformu" ile öğrencilerimize matematiği hayatın içindeki örneklerle öğretiyor, öğrencilerimizin matematiği eğlenerek keşfetmelerine rehberlik ediyoruz.
— Millî Eğitim Bakanlığı (@tcmeb) August 22, 2022
🔗 https://t.co/jXlW6sOkRG pic.twitter.com/NJ2FK8KH6R