Güncelleme Tarihi:
Bakan Özer, Yavuz Bülent Bakiler Kütüphanesi’nin İstanbul Kadıköy’de bulunan İstanbul Anadolu Lisesi’ndeki açılış törenine katıldı.
Şair ve Yazar Yavuz Bülent Bakiler’in yanı sıra İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı’nın da katıldığı törenin açılış konuşmasında tüm vatandaşların Türkçeyi çok daha iyi kullanabilmesi için Bakanlık olarak çaba sarf ettiklerine dikkat çeken Bakan Özer şunları söyledi:
HER TÜRLÜ İMKANI SEFERBER ETMEYE ÇALIŞIYORUZ
“Biz dili sadece dil olarak algılıyoruz. Aslında Türkçe, ana dil aynı zamanda kültürün, dinin tüm yaşam formlarının kendisinde temsiliyet bulduğu konuşma vasatımız. Onun için Türkçemizi çok daha güçlü hale getirerek gençlerimizin, öğretmenlerimizin, vatandaşlarımızın Türkçeyi çok daha iyi kullanabilmesi için Bakanlık olarak da elimizden gelen çabayı sarf ediyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı olarak üç dile ağırlık verdik. Birincisi Türkçe, ikincisi matematik, çünkü matematiğin de bir dil olduğuna inanıyorum. Bir insanın yaşamla ilişkisini rasyonel bir zeminde kurgulama imkanı veren enstrümanlar içeriyor. Üçüncüsü de yabancı dil. Ama bunların ilk çıkış noktası mutlaka Türkçe. Onun için Milli Eğitim Bakanlığı olarak Türkçe seferberliğini başlatarak özellikle gençlerimizin, yavrularımızın Türkçe’nin zengin sözcük dağarcığıyla, kültürüyle tanışmaları için her türlü imkanı seferber etmeye çalışıyoruz.
YAVUZ BÜLENT BAKİLER KİMDİR?
Aslen Azerbaycanlı olan Yavuz Bülent Bâkiler, 1936 yılında Sivas’ta doğdu. Şair ve yazar olarak tanınan Bakiler, aynı zamanda gazeteci ve avukattır. İlk ve ortaöğrenimini Sivas, Gaziantep ve Malatya’da tamamladı. 1960 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Ardından Yeni İstanbul gazetesinde, TRT Ankara Radyosu Merkez Program Dairesi Başkanlığında çalıştı. Bir süre siyasetle ilgilendi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı olarak görev aldı, 1992 yılına kadar müşavir olarak çalıştı. 1994 yılında emekli oldu.
İlk şiiri liseden mezun olduğu 1953 yılında Türk Sanatı dergisinde yayınlandı. Şiirlerinde, Anadolu’ya, Anadolu insanına eğilmiş, onların sorunlarını yapıcı bir tavırla dile getirdi. Uzun süre Tercüman ve Türkiye gazetelerinde köşe yazıları yazdı. Yalnızlık, Duvak, Seninle , Harman Şiir gibi şiir kitaplarının yanı sıra Sivas’a Şiir ve Şiirimizde Ana isimli antoloji kitapları da bulunuyor. Bakiler’in, Üsküp’ten Kosova’ya ve Türkistan Türkistan gezi kitaplarının yanı sıra Aşık Veysel ve Mehmet Akif Ersoy’un biyografisini kaleme aldığı kitapları da bulunuyor.
BAKAN ÖZER: GENÇLERİN ŞİDDET İÇERİKLERİNE MARUZ KALMASI TRAVMALARA YOL AÇIYOR
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Çocuklarımızın, gençlerimizin özellikle şiddet içerikleriyle çok sık karşı karşıya kalmaları elbette onların psikolojik durumlarında travmalara yol açıyor. Bu travmalar akranlarıyla ilişkilerini etkilediği gibi okul ortamındaki iklimin de bozulmasında çok büyük bir etkiye sahip” dedi. Bakan Özer, İstabul’da Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından düzenlenen ‘Şiddet ve Medya Çalıştayı’na katıldı.
Çalıştaya Bakan Özer’in yanı sıra RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı Rıdvan Duran, basın ve yayıncılık meslek örgütü temsilcileri, kamu kurumlarının ve medyanın üst düzey yöneticileri de katıldı. Çalıştayın açılış konuşmasında medyadaki şiddet, dezenformasyon ve yanlış bilgilendirme bağlamında öğretmenleri, öğrencileri ve aileleri bilinçlendirmek için önemli adımlar attıklarının altını çizen Bakan Özer şunları söyledi:
ARTIK GERÇEK BİLGİYE ERİŞMEK ZOR
“Teknolojik gelişmeler toplumun tüm alanlarını etkiledi. Aynı zamanda iletişimi de etkiledi. Teknoloji, yapay zeka ve derin öğrenme mekanizması işin içine girdikçe artık hayatın vazgeçilmezi oldu. Özellikle internet modern insanın vazgeçilmezi olduktan sonra internetle iletişim mecralarının farklılaştığını, zenginleştiğini ve giderek kontrolünün zorlaştığını görmekteyiz. Gençlerimiz çok daha fazla yalnızlaşmaya ve aile bireyleriyle iletişimlerini minimumda tutmaya başladılar. Giderek bilgiye maruziyet artarken doğru bilgiye erişim zorlaşmaya başladı. Artık gerçek bilgi çok daha gömülü ve çok daha erişilmesi zor. Teknoloji geliştikçe bilgiye erişimin arttığı bir ortam olmasını beklerken bağımlılıkların artığı ve teknoloji üreten grubun dünyanın büyük bir kesimine müdahale edebildiği yeni bir sisteme evrilmeye başladık. Bu durumun öne çıkan iki konusu medyada şiddet ve doğru bilgiye erişimin zorlaşması.
ŞİDDET İÇERİKLERİ TRAVMALARA YOL AÇIYOR
Bizim görevimiz gençlerimizi sadece akademik olarak güçlü bir şekilde yetiştirmek değil sağlıklı, iletişim becerileri güçlü bireyler olarak yetiştirmek. Çocuklarımızın, gençlerimizin özellikle şiddet içerikleriyle çok sık karşı karşıya kalmaları elbette onların psikolojik durumlarında travmalara yol açıyor. Bu travmalar akranlarıyla ilişkilerini etkilediği gibi okul ortamındaki iklimin de bozulmasında çok büyük bir etkiye sahip. Onun için şiddeti ben sadece fiziksel bir şiddet olarak tanımlamıyorum. Yanlış bilgi de hakikate karşı işlenmiş bir şiddet.
OKULLAR TOPLUMUN YANSIDIĞI YERLER
Medyadaki şiddet, dezenformasyon, yanlış bilgi bağlamında öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi, ailelerimizi bilinçlendirmek için önemli adımlar atıyoruz. Bunlardan bir tanesi RTÜK Başkanımızla birlikte yürüttüğümüz medya okuryazarlığı seçmeli derslerimiz. Doğru bilgiyle medya okuryazarlığı kapasitesini artırmak ve doğru bilgiye erişmeyle ilgili önemli katkılar sunmaya çalışıyoruz. Yakın zamanda Emine Erdoğan Hanım Efendinin himayesinde Aile Okulu projesini başlattık. Amacımız aile içi iletişim, kültürel değerler, çocukların gençlerin bağımlılıklarının azaltılmasında ailevi farkındalıklarını artırmak, çevre bilincini artırmak. Ama en önemlisi iletişim, bağımlılık ve doğru bilgiye erişimle ilgili ailelerimizi bilgilendirmek. Öğretmenlerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerini çok önemsiyoruz. Öğretmenlerimizin okul ekosistemi içinde rol model olarak yer almaları nedeniyle sürekli eğitimlerimize devam ediyoruz. Okullar istisnai yerler değil, okullar toplumun yansıdığı yerler. Okulda ne görüyorsak toplumda bu vardır.”