Bakan Nabi Avcı: Kardeş Okullar Ağı tam bize göre

Güncelleme Tarihi:

Bakan Nabi Avcı: Kardeş Okullar Ağı tam bize göre
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2015 13:34

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, UNESCO Kardeş Okullar Ağı'nın genişlemesiyle Türkiye'deki uygulamaların, uluslararası düzeye taşınacağını bildirdi.

Haberin Devamı

Bakan Avcı, MEB ile UNESCO Türkiye Milli Komisyonu işbirliğiyle düzenlenen ‘UNESCO'nun Kuruluşunun 70'inci yılında, UNESCO ASPnet (Kardeş Okullar Ağı) Programı Temsilcileri Yuvarlak Masa Toplantısı’na katıldı.

Programın, Türk kültürüne çok yakıştığını belirten Avcı, Yunus Emre'nin ‘Gelin tanış olalım işi kolay kılalım’ sözünü hatırlattı. Projenin temel amacının da ‘Tanış olmak ve işleri kolay kılmak’ olduğunu söyleyen Avcı, "Hazreti Mevlana: 'Pergel gibiyiz, bir ayağımız doğru yola sımsıkı basarken diğer ayağımız 72 milleti dolaşmakta'. Dolayısıyla bu proje pergel metaforuna da çok uyan bir proje" dedi.

Bu yıl UNESCO'nun kuruluşunun 70'inci yılı olduğunu hatırlatan Avcı, 62 yıllık bir tecrübenin ürünü olan programın, UNESCO'nun eğitim sektörü içindeki en önemli programlardan bir tanesi olduğunu ve 181 ülkede 9 bin 900 okulda uygulandığını söyledi.

Türkiye'nin UNESCO'da Kuzey Amerika ve Avrupa grubunda yer aldığını, bu gruptaki 49 ülkede ise 2 bin 500 okulun ‘Kardeş Okullar Ağı’nda yer aldığını belirten Avcı, "Biz, 42'si özel, 3'ü devlet okulu olmak üzere 45 okulla bu projede yer alıyoruz. Tabii bu sayı, Türkiye gibi büyük bir ülkeye yakışan bir sayı değil" diye konuştu.

"Listedeki kadın katılımcıları hesapladım"

Nabi Avcı, toplantının anlamlı başka bir yönünün daha bulunduğunu dile getirerek, eğitim yöneticileriyle yapılan toplantılarda, genelde çok acıklı bir cinsiyet eşitsizliği ile karşılaştıklarına dikkati çekti. Bakan Avcı, şöyle devam etti:
"Eğitim yöneticilerinin toplandığı her organizasyonda, erkek yöneticiler, karşılaştırılamayacak kadar büyük bir çoğunluğu oluşturuyor. Buna karşılık her düzeydeki okullarda, ödül törenlerine gittiğimiz zaman, sahneye çıkan öğrencilerimizin çok büyük bir bölümü, diyelim 40 öğrencinin 39-38'i kız öğrenci oluyor. Öğrencilerimizin arasında da tabii cinsiyet ayrımı yapacak durumda değiliz ama kızlarımızın bu başarısı, sanki yöneticilikteki zaafımızın bir cevabı gibi de okunabilir. Bugün burada 53 okul temsilcisi var. Listedeki isimlerden yola çıkarak, hesapladım. 53 okul temsilcisinden 34'ü kadın, 19'u erkek. Kadın okul temsilcilerimiz burada büyük bir fark atmışlar. Onlara ayrıca teşekkür ediyorum"

Kardeş Okullar Ağı'na dahil okul temsilcilerine katılımları dolayısıyla teşekkür eden Bakan Avcı, "UNESCO'nun Kardeş Okullar Ağı'nın genişlemesiyle, Türkiye'de uygulamakta olduğumuz ülke içi Kardeş Okullar uygulamaları, uluslararası düzeye taşınacak. Böylece kadın öğretmenlerimizin ve yöneticilerimizin de özel desteğiyle Türkiye, bu projede hak ettiği yeri daha fazlasıyla alacak" dedi.

"Mazeret üretmiyoruz, yöntem arıyoruz"

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Başkanı Prof. Dr. M. Ocal Oğuz ise barışı korumak ve sürdürmek için faaliyetler yürüten UNESCO'nun, diğer bir temel işlevinin de eğitim olduğunu belirtti. Oğuz, Kardeş Okullar Ağı'nın da anaokulundan üniversiteye kadar öğrencileri motive etmek ve UNESCO programlarına yönlendirmek için çok önemli bir platform olduğunu söyledi.

Türkiye'nin UNESCO Kardeş Okullar Ağı'nda yeterince başarı gösteremediğini belirten Oğuz şöyle konuştu:
"Bunun için mazeret öne sürmek yerine, bu tarihten sonra ASPnet okullarıyla daha güçlü bir beraberlik ve diğer okullarımızı da daha fazla entegre edebilmenin yollarını ve yöntemlerini aramaya çalışıyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!