Bakan Nabi Avcı: İki konu eğitim karar vericilerini sıkıştırıyor

Güncelleme Tarihi:

Bakan Nabi Avcı: İki konu eğitim karar vericilerini sıkıştırıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2016 15:30

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “2015-2016 eğitim öğretim yılının başından itibaren yapılan çalışmalar kapsamında 300 bine yakın Suriyeli öğrenci eğitime kazandırıldı. 2015 Kasım itibarıyla ulaştığımız bu sayıyı öğretim yılı sonunda kadar 450 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Avcı, teknoloji, reform, göç ve entegrasyon kavramlarının eğitimi de yakında etkileyen süreçleri ifade ettiğini de aktararak, “Yeni bakış açıları ve fikirler geliştirme zorunluluklarını hep birlikte yaşayarak öğreniyoruz. Bir yandan teknolojinin sınırlarını genişletmesi diğer yandan mültecilik meselesi eğitim şartlarını ve eğitim karar vericilerini çift taraflı sıkıştırıyor. Yeniden yapılanmayı adeta icbar ediyor” diye konuştu. 

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Geleceğin Eğitimi Derneği tarafından düzenlenen ‘1. Global Eğitim Zirvesi’nin açılışında konuştu. Bakan Avcı zirvede; eğitim teknolojileri, yeniden yapılanma gayretleri, göç ve entegrasyon konularında başlık açılmasının faydalı olacağını söyledi. Avcı, “Teknoloji ürünlerinin eğitim ortamlarında kullanılması bütün dünyada eğitimcilerin belli başlı çalışma alanlarını teşkil ediyor. Afrika’dan Amerika’ya kadar bütün ülkeler eğitim teknolojilerine nasıl ve ne yönde yatırım yapacaklarını, teknolojiyi eğitime iliştirme çalışmalarını hangi politikalar ve stratejiler çerçevesinde yapabileceklerini araştırıyorlar” diye konuştu.     

Milli Eğitim Bakanı Avcı, toplumlar arasındaki adaletsizlik ve eşitsizliğin, savaşların ve çatışmaların beraberinde getirdiği büyük göç ve yer değiştirme dalgalarının eğitimcilere yeni görevler yüklendiğine vurgu yaparak, şöyle devam etti: 

Haberin Devamı

BÜTÜN ÜLKELER ŞAŞKINLIĞA DÜŞTÜ

“Yeni bakış açıları ve fikirler geliştirme zorunluluklarını hep birlikte yaşayarak öğreniyoruz. Bir yandan teknolojinin sınırlarını genişletmesi, diğer yandan mültecilik meselesi eğitim şartlarını ve eğitim karar vericilerini çift taraflı sıkıştırıyor. Yeniden yapılanmayı adeta icbar ediyor. Eğitimde teknolojinin baskısıyla teknolojik fikirler dile gelirken temelde insani pek çok trajediyi barındıran göçlerle oluşan mülteci meselesi, eğitimcilerin anlık ve yeni alanlar açmasını da zorunlu kılıyor. Tabiatında muhafazakarlık bulunma ve insanları tarihiyle yaşıt prensipler üzerine gelişen eğitim, bu çift taraflı sıkıştırma karşısında zaman zaman şaşkınlığa düştüğünü, tırnak içerisinde gelişmiş ülkeler dahil olmak üzere bütün ülkelerin bu şaşkınlığı yaşadığını görüyoruz. Her iki alanda da Türkiye tedbirlerini aldı ve politikalarını oluşturdu, uygulamada olağanüstü gelişmeler gösterdi. Eğitim teknolojileri alanında FATİH Projesi’yle Türkiye öncü ülke konumuna geldi. Dünyanın her tarafından FATİH Projesi’yle ilgili bilgi paylaşımı için geliyorlar. Bundan sonra eğitim teknolojilerinde akla ilk gelen ülke Türkiye olacak. Türkiye tecrübesi, global referans kaynağı olacak.

Haberin Devamı

‘EYLEM PLANLARI OLUŞTURULDU’

Türkiye’nin göçmen ve mülteciler konusunda yaptığı çalışmalar ortada. Ülkemize sığınan Suriyeli çocukların eğitimiyle ilgili geniş ve kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz. Bakanlığımızın Temel Eğitim Genel Müdürlüğü bu alanda çalışmakla görevlendirilmiş, konunun koordinasyonu için bir müsteşar yardımcısı yetkilendirildi. İnsan Hakları İzleme Örgütü’nce hazırlanan ‘Türkiye’de Suriyeli Çocukların Eğitime Erişmelerindeki Engeller Kayıp Nesil Olmalarını Engellemek’ başlıklı rapor, Türkiye’nin Suriyeli mülteciler için yaptıklarının cömert ve olağanüstü olduklarını belirtiyor. Bakanlığımız okul çağındaki Suriyeli çocukların eğitim hakkından mahrum kalmaması için merkezi düzeyde eylem planı hazırladı ve bu programın uygulanabilmesi için başta UNICEF olmak üzere uluslararası kuruluşlar, kamu kurum ve kuruluşlarının katılımlarıyla krizden en çok etkilenen illere eylem planları oluşturuldu. 2015-2016 eğitim öğretim yılının başından itibaren yapılan çalışmalar kapsamında 300 bine yakın Suriyeli öğrenci eğitime kazandırıldı. 2015 Kasım itibarıyla ulaştığımız bu sayıyı öğretim yılı sonunda kadar 450 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

 

 

 

 

BAKMADAN GEÇME!