Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, ana, ilk ve ortaokul öğrencilerine matematik ve fen alanlarında uygulamalı eğitimler veren İTÜ Taşkışla kampüsünde çalışmalar sürdüren İTÜ Bilim Merkezi’nin açılışında konuştu. Nabi Avcı, projeyi hayata geçiren herkese teşekkür etti. Bir karadeniz fıkrasıyla da İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca’ya takılan Avcı daha sonra şunları söyledi:
“Milli Eğitim Bakanlığı olarak üzerimize düşen sorumlulukların farkındayız. Önümüzdeki dönemlerde bilim merkezlerini olabildiğince çoğaltarak ve olabildiğince dezavantajlı kesime ulaşarak, buralara öğretmen ve eğitmen seçimi yapacağız. Sayın Rektörümüz bunun matematik ve fen ile sınırlı kalmayacağını, sanatın da ekleneceğini söyledi. Buna ayrıca memnun oldum. Çocuklarımızın sadece fen ve matematikle değil aynı zamanda sanat ve sporla da, kültürel etkinliklerle de buluşturulmalarında büyük fayda var.”
İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca ise “Burada sadece fen ve matematik eğitimi verildiği söyleniyor ama biz ileride buna sanatı da ekleyeceğiz. Önceliğimiz kafalardaki engelleri kaldırmak” dedi.
Uygulamalı fen ve matematik eğitimi
İTÜ Bilim Merkezi’nde ana, ilk ve ortaokul öğrencileri yaratıcı, deney ve gözleme dayalı uygulamalı fen ve matematik eğitimi verilecek. Amaç, fen ve matematik alanında çocuk ve gençlere yönelik Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uyumlu deneysel ve uygulamalı bilim eğitimleri geliştirilmesi ve çocuklarla gençlerin yaratıcılık, yenilikçilik ve girişimcilik kapasitelerinin arttırılması. Proje kapsamında İstanbul içindeki ana, ilk ve ortaokul öğrencilerine bu alanda eğitimler verilecek.
Proje kapsamında çocuk ve gençlere yönelik bir uygulamalı bilim laboratuvarı oluşturuldu ve konuyla ilgili AR-GE faaliyetleri başlatıldı. İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen projede Beyoğlu ilçesindeki sınırları içinde yaşayan Beyoğlu Belediyesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle seçilen 375 öğrenci 1 Aralık 2014’te eğitimlere başladı. 2007’de kurulan merkezde 11 Ağustos-26 Eylül 2014 tarihleri arasında birer haftalık eğitimler halinde, 61 eğitmen adayı ile eğitmen eğitimi yapıldı. Adaylar projeye duyuru yoluyla başvuru yaptı. ‘Eğitmen Eğitimi’ programı üniversitelerde öğrenim gören 28 yaş altındaki lisnas, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşiyor.
Törene Bakan Avcı ile birlikte Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan da katıldı. Törenden sonra Bakan Avcı ve Beyoğlu Belediye Başkanı Demircan’a teşekkür plaketi verildi. Daha sonra da bilim merkezinde yapılan çalışmaların tanıtıldığı video izlendi.
Bakan Avcı daha sonra basının sorularını yanıtladı. İstanbul Arnavutköy’de yangın merdivenlerinde korkuluk olmadığı için düşerek hayatını kaybeden öğrencinin okulunda halen bir gelişme olmadığı ve gereken tedbirlerin alınmadığı belirtildi. Bakan Avcı, “Çocuğumuza Allah’tan rahmet diliyorum, ailesine, öğretmenlerine ve arkadaşlarına başsağlığı diliyorum. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü gereken tedbirleri alıyor. Biz de bakanlık olarak okul güvenliği konusunda gereken tedbirleri alıyoruz ancak zaman zaman böyle olaylar oluyor. Gereken tedbirleri alıyoruz” dedi.
Fatih Projesi daha da hızlanacak
Bakan, Fatih projesiyle ilgili de şu bilgiyi verdi:
“Fatih Projesi kapsamında bir ihale süreci var, o yapılması gerektiği için bu kadar gecikti proje. Fatih Projesi sadece tablet dağıtmak değil, eğitim teknolojisinin gelişmesine öncülük edecek büyük bir proje olarak görüyoruz. Projeyle ilgili herhangi bir aksaklık söz konusu değil. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün çalışmalarını aktarmıştım Meclis’teki bütçe görüşmelerinde. Özellikle öğretmenlerimiz tarafından çok güzel eğitim öğretim içerikleri var. Yakın zamanda Telekom ile imzalayacağımız bir protokolle içerik üretimi daha da hızlanacak. Fatih Projesi amaçlandığı gibi yürüyor.”
Öğrencilerin tabletleri sadece oyun aracı olarak kullandığının söylenmesi üzerine de Avcı, “Buna kızsam mı, eleştirsem mi bilemiyorum. Araçların mümkün olduğu kadar iyi kullanılması için bizim bakanlık olarak, eğitimciler olarak üzerimize düşen sorumluluklar var. Medyaya da görev düşüyor. Sizin de bu tür kullanımları özendirmemek için üzerinize düşen görevler var. İTÜ’de açılan bilim merkezi gibi merkezler aracılığıyla öğrencilerin yaratıcılığını faydalı alanlara kanalize etmek için çalışmalar yapılıyor. Bu gibi projelerin artması gerekiyor” yanıtını verdi.
Bakan Avcı’ya öğrenciden zor soru
Milli Eğitim Bakanı Avcı, açılışın ardından Bilim Okulu'nu gezerek, eğitim alan çocuklarla sohbet etti. Merkezde görev alan eğitmenlerden işleyiş hakkında bilgi alan Avcı, çocuklarla tek tek ilgilendi. Avcı, bir öğrencinin "Hitler döneminde Almanya'da milli eğitim bakanı olsaydınız Yahudilere nasıl davranırdınız?" sorusunu şöyle yanıtladı:
"Çok acı olayların yaşandığı bir süreç. Burada Hitler dönemine ilişkin size başka bir şey söyleyeyim. 2. Dünya Savaşı sırasında bilim adamları arasında iletişim kopuyor. Bilim adamları uluslararası kongrelerde bir araya gelip görüş alışverişinde bulunamıyorlar. Savaş nedeniyle yapılan araştırmalar gizleniyor. Savaştan sonra tekrar bir kongrede bir araya geldiklerinde özellikle organik kimya alanında Alman, Japon ve İngiliz bilim adamları uğraştıkları şeyleri birbirleriyle özgürce paylaşmaya başladıkları zaman adeta iki ayrı organik kimya ortaya çıktığını görüyorlar. Bu bir tarafıyla çok kötü ama bir yandan da birinin görmediği bir alternatif yolu bir başkası görüyor. Hitler döneminde yaşananlar, ırkçılık, nefret söylemleri, bunların doğurduğu trajediler daha uzun konuşulması gerekiyor."