Güncelleme Tarihi:
Bilgi edinme, talep, şikayet, görüş ve önerilere ilişkin çağrılar, Van Erciş'teki iletişim merkezince, taşra teşkilatlarınca, merkez teşkilatı destek bürolarınca yanıtlanıyor.
Bu yılın başından ekim ayına kadar iletişim merkezine 978 bin 482 başvuru yapıldı. Oluşturulan hizmet kayıtlarının yüzde 92'si bilgi edinme, yüzde 3'ü talep, yüzde 4'ü şikayet, yüzde 1'i görüş ve öneri olarak gerçekleşti.
En çok erkekler arıyor
Geçen ayın verilerine göre bakanlığı yüzde 58 oranında erkekler, yüzde 42 oranında kadınlar aradı. İletişim merkezinden hizmet alan vatandaşların çoğunluğunu öğrenciler oluşturdu. Öğrencilerin yanı sıra serbest meslek sahipleri, ev hanımları, öğretmenler, işçiler, memurlar, esnaf da Bakanlığı arayarak sorularını yöneltti.
ALO 147'yi en çok arayan erkekler arasında öğrencilerle serbest meslekte sahipleri yer alırken, kadınlar arasında ise öğrenci ve ev hanımları bulunuyor.
Yeni ortaöğretime geçiş sistemi de soruluyor
Bakanlıktan en çok açık öğretim lisesine ilişkin işlemlere dair bilgi isteniyor. Arama yapılan konular arasında yeni ortaöğretime geçiş sistemi, 4+4+4 eğitim sistemi, mevzuat, öğretmen adaylarının ilk atama şartları, lise öğrencilerin nakil işlemleri, e-okul ve protokol sınavlarına ilişkin konular yer alıyor.
Okula gönderilmek için yardım isteyen kız öğrencilerin aradığı iletişim merkezine, ilginç sorular da yöneltildi. Bir öğrenci velisi, matematik öğretmeninin sorusuyla ilgili bilgi almak için bakanlığı ararken, yaşlı bir kişi ise rastgele ulaştığı iletişim merkezinden evde mahsur kaldığı için yardım istedi.
Çok uzaklardan da aranıyor
ALO 147, yurtdışından da büyük ilgi görüyor. Yurtdışından gelen aramaların büyük çoğunluğunun içeriğini de bilgi edinme konuları oluşturuyor.
Bakanlık sırasıyla en çok Almanya, Fransa, KKTC, Avusturya, Suudi Arabistan, İsviçre, Belçika, Hollanda, ABD, Azerbaycan, Dubai, Irak ve İngiltere'den arandı.
Yurtdışından gelen taleplerin büyük bir kısmını açıköğretim lisesine ilişkin sorular oluşturdu. Bu konunun dışında en çok sorulan sorular arasında mevzuat bilgileri, ÖSYM işlemleri, Seviye Belirleme Sınavı, öğretmen atamaları yer aldı.
İletişim hattını az sayıda olsa da Tonga, Güney Afrika, Çin, Meksika, Vietnam, Lüksemburg, Çek Cumhuriyeti, İsrail'den de arayan vatandaşlar oldu. Bakanlığı, Türkiye'ye kilometrelerce uzaktan arayan bu vatandaşların soruları açıköğretim lisesi, yurt dışı burs bilgi talebi ve öğrenci nakli gibi konular yönünde oldu.