Güncelleme Tarihi:
TBMM’ye soru önergesi veren Tanrıkulu, şikayet hattını arayanlardan T.C kimlik numarası, sigorta sicil numarası gibi bilgilerin istendiği ve gelen şikayetlerin geri çevrildiği iddiasının doğru olup olmadığını sordu.
TBMM’ye Başkakan Ahmet Davutoğlu tarafından yazılı olarak cevaplandırılması talebiyle verilen önergede şu sorular yer aldı:
1 - Milli Eğitim Bakanlığı’nın veli, öğrenci ve öğretmen şikayetlerini almak amacıyla kurduğu ‘ALO 147’ şikayet hattına 13 Mart 2015 tarihi itibariyle Türkiye genelinde illere göre kaç şikayet ulaştı?
2 - Ulaşan şikayetler ile ilgili neler yapıldı? Kaç şikayete nasıl çözüm getirildi?
3 - Şikayet hattını arayan vatandaşlara “şikayetinizi oluşturamıyorum” denilerek vatandaşların geri çevrildiği iddiası doğru mu?
4 - Şikayet hattını arayan vatandaşların T.C kimlik numarasının, sigorta sicil numarasının, nüfus kütük bilgilerinin alındığı iddiası doğru mu? Doğru ise gerekçesi nedir?
5 - Şikayet bulunan vatandaşların fişlendiği iddiası doğru mu?
6 - İddia doğru ise, şikayet konusu alınması yerine vatandaşların fişlenmesinin gerekçesi nedir?