Güncelleme Tarihi:
Farklı üniversitelerden 2 bin 334 eğitim fakültesi öğrencisi üzerinde yapılan ‘Teknolojik Araç Kullanımının Sosyal Hayata Etkisi’ başlıklı araştırma, ortaya koyduğu dikkat çekici sonuçlar doğrultusunda Computers in Human Behavior dergisinde yayınlanmaya hak kazandı. Dünyanın en prestijli akademik dergilerinden biri olan ve bilgisayar kullanımına psikolojik açıdan yaklaşan derginin önümüzdeki günlerde sayfalarında yer vereceği araştırma, gençlerin iletişim biçimlerini, teknolojik araç ve sosyal ağ kullanımları ile bunların sosyal hayatlarına etkisini ortaya koyuyor.
Arkadaş seçiminin belirleyicisi teknoloji kullanımı
Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürü ve Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Bicen ile doktora öğrencisi Ahmet Arnavut’un gerçekleştirdiği araştırma, teknolojik araç kullanımının gençlerin sosyal hayatını olumsuz etkilediğini gösteriyor. Araştırmaya göre; gençler için arkadaş seçiminin belirleyicisi teknoloji kullanımı. Kendisine benzer nitelikte teknolojiyi kullanan kişilerle iletişim kurmayı tercih eden gençlerin duygu durumu da teknolojiden uzak kaldığı anda değişiyor. Zira araştırmaya katılan gençler, akıllı telefonları yanlarında olmadığında kendilerini ‘huzursuz’, internete bağlanmadıklarında ise ‘sinirli’ hissettiğini dile getiriyor. Bir mekan seçerken de özellikle kablosuz internetin olduğu ve internet üzerinde popüler olan yerleri tercih ettiklerini belirtiyorlar.
Sinemada bile ‘online’
Araştırmaya katılan gençler güne ‘sosyal ağ’larla başladıklarını ifade ediyor ve sabah uyandıkları andan itibaren hayatlarından kesitleri ‘sosyal ağ’ hesaplarında paylaşma ve yer bildirme ihtiyacı hissettiklerini ifade ediyor. Bunun yanında arkadaşlarının bildirimlerini de sürekli olarak kontrol ettiklerini söylüyorlar. Öyle ki, gençler sinemada film izlerken bile akıllı telefonlarından internete bağlanıp sosyal hesaplarına erişim sağlıyorlar. Söz konusu araştırmada eğitsel amaçlı teknoloji kullanımına da yer veriliyor. Genç öğretmen adayları, ödev araştırmalarını internet üzerinden yaptıklarını ve öğretmenleri ile iletişim kurabildikleri çeşitli eğitsel sosyal ağ gruplarına üye olduklarını bildiriyor.
Fiyatı önemli değil, sahip olalım
Araştırma kapsamında, teknolojik araçların hayatlarını daha kolay bir hale getirdiğini ve kendilerini internet ortamında daha rahat ifade edebildiklerini belirten gençler için yeni çıkan teknolojik ürünlerin fiyatı ise önemli değil. Sadece ona sahip olmak istiyorlar.